2 remorchere se instalează în Canalul Suez al Egiptului pe măsură ce expeditorii îl evită

2 remorchere se instalează în Canalul Suez al Egiptului pe măsură ce expeditorii îl evită

Două remorchere suplimentare au fost trimise în Canalul Suez al Egiptului pentru a sprijini eforturile de a elibera o navă-container de dimensiunea zgârie-nori blocată de zile întregi pe o cale navigabilă importantă.

SUEZ, Egipt – Două remorchere suplimentare au fost trimise duminică la Canalul Suez al Egiptului pentru a sprijini eforturile de a elibera o navă-container de dimensiunea zgârie-nori care a rămas blocată pe o cale navigabilă importantă timp de câteva zile, chiar dacă marii expeditori își abat din ce în ce mai mult bărcile de teama că nava ar putea lua și mai mult timp pentru a fi eliberată.

MV Ever Given, o navă japoneză cu pavilion Panama care transporta marfă între Asia și Europa, a fost blocată marți pe o secțiune cu o singură bandă a canalului. În acel moment, autoritățile nu au reușit să desprindă nava și traficul prin canal, evaluat la peste 9 miliarde de dolari pe zi – a fost oprit, perturbând în continuare o rețea globală de transport maritim deja tensionată de pandemia de coronavirus.

Remorcherul specializat cu pavilion olandez Alp Guard a ajuns la fața locului duminică, potrivit companiei de management tehnic a navei blocate, Bernard Schulte Shipmanagement. Remorcherul cu pavilion italian Carlo Magno a fost, de asemenea, aproape, după ce a ajuns la Marea Roșie lângă orașul Suez duminică devreme, au arătat datele din satelit de la MarineTraffic.com.

Remorcherele, împreună cu cel puțin 10 altele deja acolo, vor fi folosite pentru a o propulsa nava cu o lungimea de 400 de metri, în timp ce dragele continuă să aspire nisipul de sub vas și noroiul adunat până la port , a spus Bernhard Schulte.

Fotografiile prin satelit au arătat că duminică excavatoarele au săpat zidul estic al Canalului Suez, în speranța de a elibera arcul bulbos al râului Ever Dan, care s-a prăbușit în terasament. Bernard Schulte a declarat că echipa așteaptă, de asemenea, sosirea de echipamente suplimentare pentru dragarea fundului mării canalului. THSD Causeway – o dragă înregistrată în Cipru, era de așteptat să sosească până marți.

Autoritățile au anulat încercările de eliberare planificate de duminică „până când există suficientă putere de remorcare”, a declarat compania de servicii de canale Leth Agencies. Aceștia intenționează să depună eforturi pentru a elibera nava luni, pentru a coincide cu valurile mari, a spus acesta.

Oficialii au încercat cu disperare să evite descărcarea navei, ceea ce probabil ar adăuga și mai multe zile la închiderea canalului. Scoaterea containerelor de pe navă ar necesita o macara și alte echipamente care nu au sosit încă.

Sâmbătă, șeful Autorității Canalului Suez le-a spus jurnaliștilor că vânturile puternice nu erau „singura cauză” pentru care Ever Date să eșueze, aparent pentru a contracara estimările conflictuale oferite de alții. Generalul locotenent Osama Rabei a declarat că o anchetă este în desfășurare, dar nu a exclus erori umane sau tehnice.

Bernhard Schulte Shipmanagement susține că „investigațiile lor inițiale exclud orice defecțiune mecanică sau a motorului ca fiind cauză a împământării”. Cu toate acestea, cel puțin un raport inițial a arătat că nava, care transporta aproximativ 20,000 de containere în momentul incidentului, a suferit o „întrerupere a curentului”.

Rabei a spus că încă mai speră, că lucrările de dragare pot elibera nava fără a fi nevoie să scoată încărcătura „suntem într-o situație dificilă, acesta este un incident neplăcut”, a adăugat el.

Întrebat despre momentul în care se așteptau să elibereze nava și să redeschidă canalul, el a spus: „Nu pot spune nimic pentru că nu știu”.

Vorbind duminică la canalul de televiziune egiptean pro-guvernamental Extra News, Rabei a declarat că președintele egiptean Abdel Fattah el-Sissi a ordonat autorităților canalului să se pregătească pentru toate opțiunile, inclusiv scoaterea containerelor de pe navă. El a spus că oficialii au purtat discuții cu Statele Unite despre oportunitate fără a intra în detalii.

Shoei Kisen Kaisha Ltd., compania care deține nava, a declarat că ia în considerare îndepărtarea containerelor în cazul în care alte încercări de reflotare nu reușesc.

The Ever Give este blocat la aproximativ 6 kilometri (3,7 mile) la nord de intrarea în Canalul Mării Roșii, lângă orașul Suez.

O închidere prelungită a căii navigabile cruciale ar provoca întârzieri în lanțul global de transporturi. Conform datelor oficiale, anul trecut au trecut prin canal aproximativ 19 mii de nave. Aproximativ 10% din comerțul mondial trece prin canal. Închiderea ar putea afecta aprovizionarea cu petrol și gaze către Europa din Orientul Mijlociu. Siria a început deja să rationeze distribuția combustibilului în țara devastată de război, pe fondul temerilor privind întârzierile livrărilor din cauza blocajului.

Potrivit companiei de servicii Leth Agencies, începând de duminică, peste 320 de nave au așteptat să călătorească prin Suez, fie în Marea Mediterană sau Marea Roșie. Cel puțin 10 dintre aceste nave transportau animale, ridicând îngrijorări cu privire la animale. Rabei a declarat canalului de știri satelit Al-Arabiya, deținut de Arabia Saudită, că autoritățile intenționează să le ofere asistență.

Mulți alții au indicat în continuare canalul ca destinație, deși expeditorii evită din ce în ce mai mult trecerea.

Cea mai mare companie de transport maritim din lume, Danemarca A.P. Moller-Maersk, și-a avertizat clienții că va dura între trei și șase zile pentru a face ordine stagnării navelor de pe canal.

Firma și partenerii săi au deja 27 de nave care așteaptă să intre în canal, dintre care trei sunt blocate chiar pe cursul de apă, iar alte două vor ajunge duminică.

„Am redirecționat până acum 15 nave în care am considerat că întârzierea navigării în jurul Capului Bunei Speranțe în vârful sudic al Africii este egală cu întârzierea actuală a navigației către Suez”, a spus expeditorul.

Mediterranean Shipping Co., al doilea cel mai mare transportator mondial, a declarat că a redirecționat deja cel puțin 11 nave în jurul Capului Bunei Speranțe pentru a evita trecerea prin canal. A întors înapoi alte două nave și a spus că se aștepta la „unele navigări ratate ca urmare a acestui incident”.

„MSC se așteaptă ca acest incident să aibă un impact foarte semnificativ asupra circulației mărfurilor containerizate, perturbând lanțurile de aprovizionare, pe lângă problemele existente asociate cu pandemia COVID-19”, a spus acesta.

———

Acest lucru a fost raportat de corespondentul Associated Press, John Gambrell din Dubai, Emiratele Arabe Unite, și autorul AP Sami Magdi a raportat în Suez. Autorii AP Isabelle DeBre și Malak Harb din Dubai au contribuit la acest raport.

sursa: abcnews.go.com
Traducere – Cristina Grițineac

Share