Directorul AGEPI a prezentat etapele implementării proiectului „Din Inimă. Branduri de Moldova” la Geneva
Rolul proprietății intelectuale în dezvoltarea economică, socială și culturală a societății s-a aflat în centrul discuțiilor în cadrul unei conferințe internaționale organizate de către Organizația Mondială a Proprietății Intelectuale (OMPI), în perioada 7 – 8 aprilie curent, la Geneva, Elveția, potrivit unui comunicat de presă.
Conferința Internațională privind Proprietatea Intelectuală și Dezvoltarea a reunit reprezentanți ai oficiilor de proprietate intelectuală, societății civile, organizațiilor guvernamentale și non–guvernamentale.
Evenimentul a fost deschis de Francis Gurry, Directorul general al OMPI, care a salutat decizia statelor membre de a organiza conferința. Acest eveniment reprezintă o oportunitate unică de a pune în discuție într-un mediu deschis, subiectele de importanță majoră. Scopul principal al conferinței este de a discuta, de a explora și de a investiga conexiunea existentă dintre proprietatea intelectuală, pe de o parte, și dezvoltarea și crearea unei economii durabile, pe de altă parte, a precizat Directorul general al OMPI.
Potrivit programului, pe parcursul a două zile, au fost prezentate mai multe studii de caz privind impactul proprietăţii intelectuale asupra dezvoltării socio-economice.
La invitația OMPI, Directorul general al Agenției de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI), Octavian Apostol, a participat la conferință cu o comunicare axată pe prezentarea studiului de caz „Din Inimă. Branduri de Moldova” – un proiect de succes al țării noastre în promovarea brandurilor autohtone. Octavian Apostol a prezentat etapele implimentării proiectului „Din Inimă. Branduri de Moldova”, lansat în 2012, pentru a spori competitivitatea brandurilor moldovenești în domeniul îmbrăcămintei, încălțămintei și accesoriilor, și contribuția acestuia la promovarea companiilor pe piață, creșterea vînzărilor, a productivității acestora, crearea de noi branduri, noi locuri de muncă precum și la creșterea exporturilor.
Totodată, în cadrul conferinței a fost organizată o expoziție a celor mai interesante studii de caz prezentate de statele membre ale OMPI la eveniment. Republica Moldova a participat la această expoziție cu un stand expozițional prezentat de AGEPI, la care a fost promovat proiectul „Din Inimă. Branduri de Moldova”, cît și companiile participante la proiect.
Standul Republicii Moldova a fost cel mai apreciat de participanții la conferință. Vizitatorii au rămas impresionați de calitatea produselor precum și de prețurile acestora și au menționat că produsele fabricate în Republica Moldova pot face concurență chiar și articolelor produse de companiile recunoscute la nivel mondial. Participanții la conferință au apreciat eforturile depuse de AGEPI în promovarea produselor fabricate în Republica Moldova. Unii vizitatori s-au arătat dispuși să cumpere produsele expuse la stand.
Standul expozițional a fost organizat de AGEPI cu asistența proiectului Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID) Pentru Competitivitate și a Asociației Patronale a Industriei Ușoare (APIUS).
Campania „Din Inimă. Branduri de Moldova” a fost inițiată în martie 2012 cu susținerea proiectului USAID CEED II, în parteneriat cu Asociația APIUS. În prezent, proiectul „Din Inimă. Branduri de Moldova” este o platformă pentru promovarea a peste 70 de mărci autohtone.
49 dintre companiile promovate sub brandul „din inimă” și-au înregistrat drepturile de proprietate intelectuală la AGEPI. În total, pe cale națională, au fost înregistrate 126 de mărci. Șase companii și-au înregistrat mărcile pe cale internațională, prin Sistemul de la Madrid.
Maria Roșca