Calea Ferată din Moldova, pregătită pentru sezonul rece
Feroviarii sunt pregătiți să înfrunte capriciile iernii. Micile neajunsuri depistate în cadrul reviziilor vor fi lichidate în cel mai scurt timp, astfel că, odată cu primii fulgi, călătorii să fie în siguranță.
Potrivit unui comunicat de presă, inspectarea a demarat în mod tradițional pe sectorul de nord al republicii, prin care trece culoarul internațional de transport spre est, porțiune în care se formează o parte semnificativă a fluxului local de marfă. General al CFM, Iurii Topala, a ținut să examineze personal starea vechiului tunel prin care trece linia de cale ferată, aflat în preajma stației Mateuți (35)
„Calea Ferată este, aproximativ 90-95 la sută, pregătită să depășească sezonul rece. Micile neajunsuri care mai persistă vor fi lichidate în timpul apropiat, în următoarele săptămâni. Suntem gata să facem față tuturor încercărilor și tuturor volumelor de marfă care ar putea tranzita liniile CFM”, a subliniat Directorul General al întreprinderii, Iurii Topala.
Oficialii susțin că, și în acest an, verificările au fost executate în mod riguros, iar directivele prioritare au vizat starea liniilor feroviare , a liniilor de curent electric, telefonie, poduri, gări și alte edificii aflate în gestiunea magistralei.
„În pofida situației economice dificile, cauzată de lipsa volumelor de mărfuri transportate, totuși, a fost pregătită atât infrastructura, cât și alte segmente necesare pentru transportul pe timp de iarnă. Este vorba despre utilajul sau sistemul de prindere a traverselor de șină, de îndreptare a liniei în plan, de curățire a tufișului care atinge liniile de tensiune și de semnalizare, telecomunicare ș.a.”, a spus Serghei Tomșa, vice-directorul responsabil de infrastructură al CFM.
Cât privește problemele depistate, acestea se referă, în special, la aprovizionarea cu materiale și piese de schimb. Insuficiențele se datorează situației economice precare a întreprinderii, cauzate de descreșterea volumului de marfă transportată, dar și conflictului dintre Ucraina și Federația Rusă, ne spun responsabilii în domeniu.
„În primul rând, se referă la scăderea volumului de marfă transportată. Economia republicii a fost, încă de acum câțiva ani, stagnată – nici nu se transportau, nici nu se exportau mărfuri din țară. Problema cu Rusia, Ucraina, încă mai mult a afectat situația. Însă, aici aș mai adăuga că un efect negativ l-a avut și managementul aplicat de șefii precedenți ai întreprinderii”, a declarat Președintele Federației sindicale, Ion ZAPOROJAN.
Administrația Căii Ferate din Moldova susține că impedimentele de ordin financiar nu sunt în măsură să afecteze securitatea circulației. Aceștia au declarat că rolul decisiv îl au supravegherea severă, reparațiile curente și înlăturarea operativă a defectelor depistate.
Directorul General al CFM se arată ferm convins că va reuși să implementeze politicile care vor asigura stabilitatea economică și vor duce la lichidarea tuturor lacunelor din sistem.
Mihaela Rotari