Atelierul de lucru în domeniul educației incluzive
În scopul implimentării Programului de dezvoltare a educației incluzive pentru anii 2011-2020 și a acordului de colaborare semnat între Ministerul Educației și AO ”Femeia și Copilul – Protecție și Sprijin„ cu privirea la derularea proiectului ”Parteneriate pentru Incluziune” în perioada 25-26 ianuarie curent, s-a desfășurat Atelierul de lucru privind definitivarea curricumului modului de formare pentru cadrele didactice din instituțiile de educație timpurie în domeniul educației incluzive.
La eveniment participă reprezentanți ai Ministerului Educației, Centrului Republican de Asistență Psihopedagogică, Direcției Generale Educație Tineret și Sport a Consiliului Municipal Chișinău, AO ”Femeia și Copilul – Protecție și Sprijin”. Moderatorii evenimentului Pavla Baxova, expert în incluziune Republica Cehă, Serghei Lîsenco, expert în educația non-formală și a adulților, au împărtășit experiența lor in domeniul educației incluzive.
Atelierul se desfășoară în cadrul proiectului implimentat cu suportul Agenției de dezvoltare Cehă în parteneriat cu Caritas Cehia. Obiectivul general este de a contribui la reducerea discriminării copiilor cu nevoi educaționale speciale din Republica Moldova.
Atelierul își propune următoarele rezultate: formarea Curriculumului cadrelor didactice în educație incluzivă, revizuirea și ajustarea conform nevoilor de formare ale persoanelor participante la curs; elaborarea design-ul sesiunilor de formare; operaționalizarea strategiei de organizare a activităților de instruire-; pregătirea unui grup de formatori pentru desfășurarea activităților de instruire.
Proiectul are ca scop analiza nevoilor de formare a cadrelor didactice din instituțiile de educație timpurie, a personalului administrativ și reprezentanților APL, în cadrul căruia, cel puțin 1.500 de persoane ( cadre didactice, personal administrativ, reprezentanți APL) vor fi instruite în domeniul educației incluzive. Experții cehi implicați în construirea design-ului cursului de instruire vor împărtăși experiența lor în domeniul educației timpurii din Republica Cehă. Prin întâlniri regionale și o conferință națională, proiectul își propune să contribuie la creșterea cooperării intersectoriale în domeniul educației timpurii incluzive în Republica Moldova.
Maria Roșca