Te-au înșelat la benzinărie? Iată ce puteți face pentru a fi despăgubit!

Te-au înșelat la benzinărie? Iată ce puteți face pentru a fi despăgubit!

Agenția pentru Protecția Consumatorilor a  efectuat controale de stat la trei  benzinării din mun. Chișinău. Controalele au fost efectuate în baza  sesizărilor parvenite în adresa APC din partea consumatorilor despre multiplele încălcări ce au loc la stațiile de alimentare cu combustibil la benzinării în procesul de comercializare cu amănuntul a produselor petroliere.

În cadrul controalelor, inspectorii au depistat că la una din benzinării eroarea livrării produselor petroliere depășea eroarea maximă admisibilă stabilită în documentele normative. Prin urmare, consumatorii primeau mai puțin combustibil decît volumul pentru care îl achitau, se spune în comunicatul APC.

De asemenea, inspectorii au mai depistat și alte nereguli. Pentru înlăturarea neconformităţilor admise, inspectorii APC au încheiat procese verbale de contravenție și au emis prescripții de interzicere temporară a mijloacelor de măsurare. În cazul cînd i se va dovedi vinovăția, agenții economici riscă o amendă începînd de la 10 pînă la 300 unități convenționale.

În context, APC  îndeamnă consumatorii ca atunci cînd au  îndoieli în privinţa exactităţii dozei de produse petroliere livrate la coloană să solicite operatorului staţiei controlul imediat a stării coloanei de distribuţie. În cazul constatării unei diferenţe în minus, operatorul este obligat să restituie paguba consumatorului şi să înceteze utilizarea acestei coloane pînă la efectuarea reparaţiilor.
Prin urmare, fiecare stație de alimentare cu combustibil trebuie să dețină și să plaseseze la loc vizibil măsurătorul de volum avizat și verificat metrologic pentru efectuarea, la solicitarea consumatorilor, a controlului stării coloanei de distribuție a combustibilului.
De asemenea, agentul economic este obligat să prezinte cumpărătorilor o informaţie clară şi autentică despre produsele petroliere şi anume:
a) principalele particularităţi de consum ale produselor petroliere;
b) preţul şi condiţiile de procurare a mărfii;
c) termenul de valabilitate a mărfii;
d) certificatul de conformitate.

Dacă ați  depistat o inexactitate la  volumul de produse petroliere livrate și vi s-a refuzat restituirea pagubei, sesizați Agenția pentru Protecția Consumatorilor despre încălcările admise la numărul de telefon al liniei fierbinte 022 74-14-64 și 0 800 280 28 (apel gratuit din raioanele țării).

Maria Roșca

Share