Unde te adresezi când ți se încalcă dreptul de consumator al serviciilor financiare
Banca Națională a Moldovei (BNM) informează cetățenii că își pot apăra dreptul de consumator al serviciilor financiare înaintând o petiție către Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF).
Începând cu 1 iulie 2023, competențele de protecție a consumatorilor de servicii financiare revin CNPF. Astfel, cele mai importante atribuții ale acesteia sunt reglementarea mecanismelor de soluționare a pretențiilor clienților, dar și soluționarea petițiilor ce țin de activitatea CNPF.
În acest sens, cetățenii pot depune o petiție la CNPF, dacă vor fi vizate următoarele entități:
1. organizațiile de creditare nebancară, asigurătorii, intermediarii în domeniul asigurărilor (începând cu 3 iulie 2023);
2. băncile, prestatorii de servicii de plată și emitenții de monedă electronică, precum și unitățile de schimb valutar (începând cu 1 ianuarie 2024).
De asemenea, consumatorii pot primi asistență la linia telefonică sau direct la sediul CNPF.
Reamintim că, începând cu 1 iulie 2023, BNM a preluat de la CNPF atribuțiile de licențiere/autorizare, reglementare și supraveghere a participanților profesioniști pe piața asigurărilor, organizațiilor de creditare nebancară, asociațiilor de economii și împrumut și birourilor istoriilor de credit.