Recomandări pentru persoanele care planifică să traverseze frontiera în zilele de weekend

Recomandări pentru persoanele care planifică să traverseze frontiera în zilele de weekend

Poliția de Frontieră este antrenată continuu în aplicarea celor mai eficiente măsuri de fluidizare a traficului transfrontalier, menite să simplifice procedurile de control, să evite aglomerările și să ofere o stare de confort călătorilor.

Din experiență și prelucrarea datelor statistice, s-a constatat că începând cu ziua de vineri și până duminică noaptea, crește considerabil numărul de persoane și mijloace de transport în mai multe puncte de trecere: PTF Leușeni-Albița, PTF Sculeni, PTF Cahul și PTF comun Palanca-Maiaki-Udobnoe.

În aceste condiții, pentru degajarea circulației transfrontaliere și pentru a evita situațiile incomode, Poliția de Frontieră amintește unele recomandări pentru călători:

– verificarea valabilității şi statutului documentului de călătorie în baza căruia se traversează frontiera de stat, inclusiv atenție la documentele necesare la trecerea frontierei împreună cu copiii (https://border.gov.md/conditii-de-calatorie).
– în situaţiile în care apar întrebări adiționale cu privire la traversarea frontierei de stat, participanții la traficul transfrontalier pot suna la numărul de telefon 022 259 717 (LINIA VERDE), disponibil 24/24.
– tranzitarea tuturor punctelor de trecere existente la graniţă, pentru a nu suprasolicita doar unele dintre ele (PTF Leușeni-Albița, optăm pentru PTF Leova-Bumbăta; PTF Sculeni, alegem PTF Costești-Stânca; PTF comun Palanca-Maiaki-Udobnoe, ca opțiune PTF Tudora);
– consultarea aplicației ”TRAFIC ONLINE” de pe pagina oficială a Poliției de Frontieră, care prezintă situația în timp real în unele puncte de trecere a frontierei (https://border.gov.md/camere-web).
– manifestare de înțelegere, răbdare și disciplină, ținând cont de regulile de aflare și traversare a frontierei de stat.

De menționat că în situațiile de aflux de călători și mijloace de transport, Poliția de Frontieră intervine cu forțe și mijloace pentru a nu crea rânduri și a reduce timpul de așteptare la linia de control. Astfel, se suplinește numărul de angajați din prima linie, se utilizează toate culoarele și este pusă în funcțiune tehnica de procesare și control de performanță, se asigură un mecanism de comunicare pro-activă cu Serviciul Vamal și cu autoritățile de frontieră ale statelor învecinate, etc.

Share