Problemele serviciului de transportare a pasagerilor în regim TAXI, examinate în cadrul unei ședințe

Problemele serviciului de transportare a pasagerilor în regim TAXI, examinate în cadrul unei ședințe

Recent, Agenția pentru Protecția Consumatorilor (în continuare APC) a organizat o masă rotundă cu genericul „Serviciul de transportarea a pasagerilor în regim TAXI în mun. Chișinău”.

Necesitatea organizării acestei ședințe a rezultat din numărul mare al petițiilor care parvin regulat către APC, cu privire la multitudinea neconformităților în această sferă. În cele mai dese cazuri, consumatorii sunt nemulțumiți pentru că nu li se eliberează bonul de casă, de asemenea calitatea neconformă a serviciului prestat de către companiile TAXI deranjează și nemulțumește consumatorul. În cadrul ședinței au participat reprezentanții agenților economici, deținători de Licență de Transport rutier contra cost de persoane în regim taxi din mun. Chișinău, reprezentanții Inspectoratului Fiscal de Stat, Centrele de deservire tehnică și Laboratoarele de verificări metrologice a taximetrelor, precum și Institutul Național de Metrologie.  În cadrul ședinței au fost abordate mai multe subiecte, și anume: aspectele și prevederile legislative ale serviciului dat; cerințele privind formarea tarifului pentru o călătorie folosind taximetrul; cerințele și obligațiile față de mașinile și șoferii ce transportă pasageri în regim taxi; precum și utilizarea de către companiile de transportare a pasagerilor, în interes public, în regim taxi, a criteriilor de: „mașină standard” și „mașină confort”.

În cadrul unui dialog eficient și constructiv dintre toate părțile prezente, agenții economici s-au expus cu privire la multitudinea problemelor cu care se confruntă zilnic în calea prestării unui serviciu corect. O problemă majoră, relatată de aceștia, o constituie lipsa șoferilor competenți și responsabili, precum și imposibilitatea controlării continua a activității șoferilor pe parcursul zilei; concurența neloială create pe piață; costurile majore privind deservirea tehnică a mașinilor de taxi, transportul ilicit; de asemenea și legislația fiscală, care conform opiniilor agenților economici, le creează piedici în cale dezvoltării și desfășurării comerțului corespunzător cerințelor pe piața locală. APC îndeamnă toți consumatorii să fie precauți atunci când intenționează să comande o mașină de TAXI. Consumatorul trebuie să se asigure că apelează la o companie deținătoare de licență, de asemenea trebuie să ceară bonul fiscal și să plătească conform indicațiilor acestora.

Consumatorul are drepte să solicite de la șofer unele dintre următoarele certificate: copia licenței, copia sau originalul buletinului de verificare metrologică al taximetrului, certificatul de competență profesională a șoferului, foaia de parcurs, numărul de înregistrare a mașinii.

Mihaela Rotari

Share