Pictura murală cu elementele brandului de țară „Pomul vieții” a fost lansată sub podul de la Telecentru

Pictura murală cu elementele brandului de țară „Pomul vieții” a fost lansată sub podul de la Telecentru

Agenția de Investiții și Primăria Municipiului Chișinău au lansat astăzi, pictura murală #NeamPornit sub podul din sectorul Telecentru. Lucrarea a fost creată în cadrul campaniei naționale de relansare a turismului intern #NeamPornit, a cărei start a fost dat la începutul lunii mai.

Lucrările de vopsire a picturii au durat o lună, pereții prinzând culoare sub pensula artistului Dimitrii Potapov, care a fost selectat în cadrul unui concurs anunțat de Pretura sectorului Centru.

Conceptul muralei Pomul Vieții și-a extins viziunea pe parcursul elaborării proiectului prin reflectarea elementului de promovare și grijă față de mediul înconjurător, oferindu-i o conotație mult mai largă – o simbioză între identitatea Pomul Vieții în formatul #NeamPornit, alături de flora şi fauna inclusă în Cartea Roșie a Moldovei.

Rodica Verbeniuc, directorul general al Agenției de Investiții, a declarat: „Brandul de țară Pomul vieții a fost îmbrățișat atât de comunitatea locală – prezent la expoziții și evenimente internaționale în peste 40 de țări, cât și de diasporă, care au dorit să promoveze identitatea țării din SUA și până în Thailanda. Mai mult, îmbucurător este faptul că Campania Națională #neampornit, ca și generator al acestei Murale, ne-a depășit așteptările printr-o prezență explozivă a cetățenilor în zonele turistice care Moldova ni le oferă. Această Campanie Națională a fost inițiată tocmai din necesitatea valorificării acelor zone turistice care au fost neglijate sau necunoscute de cetățenii noștri.  Am fost încântată să aud că anul acesta Rezervația Științifică Prutul de Jos și Rezervația Naturală Pădurea Domnească au fost clasate în topul preferințelor turiștilor autohtoni. Și aceasta datorită acelor circa 700 de locații incluse pe harta www.neampornit, care au impulsionat participarea a peste 4000 de moldoveni în Maratonul #neampornit”.

Două companii din sectorul privat au susținut această inițiativă, iar acum, pictura murală se întinde pe o suprafață de aproximativ 3.800 de metri. Pentru realizarea acesteia au fost utilizate 3,3 tone de vopsea.

Ion Ceban, primar general al Municipiului Chișinău, a spus: „Urmărim scopul de a face Chișinăul un oraș în care chiar să vrei să trăiești. Nu doar prin proiecte de infrastructură, dar și prin înfrumusețarea orașului. Ne bucurăm să participăm în acest parteneriat. Mai ales, că a fost realizat fără a cheltui un ban din fondurile publice. Sperăm că la fiecare ieșire/intrare din oraș vom putea realiza astfel de proiecte și invităm toți artiștii, dar și agenții economici să gândească și să propună proiecte similare”.

15 (1)

Doina Secrieru

Share