„Moldsilva”: Activitatea și accentele din ultima perioadă în cadrul Agenției denotă clar orientarea spre dezvoltarea ecoturismului

„Moldsilva”: Activitatea și accentele din ultima perioadă în cadrul Agenției denotă clar orientarea spre dezvoltarea ecoturismului

Agenția „Moldsilva” susține că, activitatea și accentele din ultima perioadă în cadrul Agenției denotă clar orientarea spre dezvoltarea ecoturismului sau punerea în valoare a circuitelor turistice naționale prin cunoașterea și explorarea locurilor remarcabile de la noi din țară, informează OFICIAL.

„Unul dintre actele de directivă, semnate recent, de Dumitru Cojocaru, stabilește o misiune clară pentru toate entitățile silvice subordonate Agenției „Moldsilva”. O decadă a curățeniei și amenajării celor peste 400 de sedii ale cantoanelor silvice va asigura realizarea aspectelor inedite ce pot fi cunoscute în domeniul silvic, iar o trecere în revistă a locurilor ce pot fi puse în valoare pe trasee turistice naționale, vor spori numărul celor dornici de a cunoaște frumusețile pădurii. Proiectele de anvergură din cadrul Agenției „Moldsilva urmează, conform opiniei specialiștilor, să impulsioneze considerabil aspectul ecoturistic al activităților din domeniu.  Până atunci contează enorm activitățile desfășurate de către rezervațiile naturale, iar calculele estimative au la bază date furnizate de realitatea cotidiană a acestora”, se spune într-un comunicat de presă.

Potrivit lor, un simplu calcul comparativ, în materie de turism și vizitatori, a celor patru rezervații naturale (Codrii, Pădurea Domnească, Plaiul Fagului și Prutul de Jos),  pentru ultimii 3 ani, arată o sporire treptată și un trend ascendent al numărului de vizitatori.

„În 2018 – 7415, în 2019 – 8807, iar în 2020 cifrele estimative indicau dublarea celor din 2019. Atât doar că pandemia globală, cu perioadele de izolare și carantină, nu au putut ocoli nici acest domeniu. Astfel, cifrele oficiale la 15.07.2020 indică puțin peste o mie de turiști care s-au arătat interesați de rezervațiile naturale de la noi din țară, mai exact 1157. Sigur că investițiile (nu doar în bani) și resursele ce au fost atribuite pentru transpunerea în viață a unor planuri realiste,  s-au dovedit a fi compromise într-o mare măsură de un factor obiectiv – măsurile restrictive. Iată de ce, Dumitru Cojocaru directorul Agenției „Moldsilva speră că abordarea profesionistă în domeniul silvic și adoptarea unor măsuri inedite, orientate spre sfera turismului și a serviciilor, va reuși să reorienteze publicul (în cea mai mare parte autohton) spre explorarea locurilor interesante și frumoase ale plaiului natal. Acordurile de colaborare deja în acțiune sau ce urmează să fie semnate cu Administrațiile Publice Locale Ungheni, Cahul, Strășeni și Glodeni, reprezintă un proiect ambițios ce-și poate justifica scopurile nobile, iar locurile pitorești de la noi din țară, implicit din cadrul Fondului Forestier Național, pot lărgi considerabil geografia turismului național”, se mai spune în comunicat.

Cristina Pendea

Share