Mai multe regulamente privind comerțul interior au fost comasate și îmbunătățite
Reguli mai clare și mai transparente pentru comerțul interior, care să ușureze activitatea antreprenorilor.
Ministrul Dezvoltării Economice și Digitalizării, Dumitru Alaiba, apune că s-a muncit mult la noile reglementări și s-a tăiat, comasat, îmbunătățit zeci de norme.
„Simplificăm masiv.
Am abrogat mai multe regulamente, comasându-le în unul singur, clar. Din 90 de pagini am făcut 50 de pagini de text. Le mulțumesc colegilor care au muncit asiduu la acest nou regulament, e o muncă excelentă.
Vă dau doar câteva exemple de norme absurde pe care le excludem:
✅ meniul și catalogul (lista sau carta) băuturilor alcoolice trebuie să fie semnate de către contabilul și conducătorul unității;
✅ dotarea cu utilaje, mobilier, articole, echipamente şi ustensile se va face în funcţie de natura, volumul şi profilul unităţi;
✅ agentul economic întocmește meniul în conformitate cu sortimentul produselor și/sau tipul unității comerciale. Sortimentul indicat în meniu trebuie să fie disponibil la momentul comandării produselor de către consumator în proporție de cel puțin 80%;
✅ în spațiile de manipulare a produselor alimentare se utilizează ustensile care pot curățate și dezinfectate adecvat;
✅ ospătarul trebuie să respecte următoarele cerinţe: să posede o limbă străină la nivelul minim şi să cunoască termenii profesionali (în cazul restaurantelor); să cunoască bazele psihologiei;
✅ cerinţe față de barman: să cunoască informația privind chemarea taxiului, a poliţiei, asistenţei medicale, echipei de pompieri;
✅ portarul trebuie să respecte următoarele cerinţe: să fie supus instructajului privind regulile de serviciu; să cunoască regulile de servire a consumatorilor în unitatea respectivă; să cunoască amplasarea codului de semnalizare şi de protecţie contra incendiilor şi regulile de utilizare; să informeze consumatorii privind amplasarea sălilor şi locurilor libere; să supravegheze uşa de intrare a unităţii, iluminarea reclamei, starea sanitară a vestibulului; să cunoască informaţia privind chemarea taxiului, a poliţiei, asistenţei medicale, echipei de pompieri”, spune Alaiba.
Antreprenorii sunt în imposibilitate de a respecta toate aceste norme inutile impuse, fiind o sarcină dificilă și obositoare.
„Dorim să îi ajutăm pe oamenii de afaceri, reducându-le povara și oferindu-le mai multă libertate pentru a-și dezvolta afacerile. Ne dorim ca aceștia să aibă cele mai bune instrumente și resurse pentru a reuși în afaceri. Succesul lor este și succesul nostru”, spune ministrul.