Iată cât de mult contează pentru chișinăuieni mențiunea „Produs în Moldova” la legumele și fructele din supermaketuri!
Majoritatea chișinăuienilor și-ar dori ca fructele și legumele proaspete autohtone din supermaketuri să fie menționate cu „Produs în Moldova”, informează Oficial, cu referire la www.curentul.md.
Astfel, potrivit unui studiu realizat în municipiul Chișinău, 77% dintre respondenți își doresc ca produsele autohtone să fie menționate cu „produs în Moldova”, în primul rând, 18% consideră că, în primul rând, trebuie să fie nume producătorului, 5% – denumirea soiului de produs, iar 2% – nu știu/nu răspund.
Potrivit aceluiași sondaj, 67% cumpără fructe și proaspete produse în Moldova, 30 % nu atrag atenția la asta, 2% cumpără importate din principiu. 69% cumpără legume produse în Moldova, pe când 29% nu atrag atenția la asta, iar 1% cumpără legume importate din principiu. De asemenea, fructe conservate non-exotice – 24% cumpără produse în Moldova, 2% cumpără importate din principiu, 31% nu atrag atenția, iar 43% nu cumpără asemenea produse, iar la capitolul legume conservate – 23% cumpără produse în Moldova, 2% – importate, 28% – nu atrag atenția, 47 – nu cumpără asemenea produse.
Respondenții au declarat motivele pentru procurarea fructelor și legumelor proaspete produse în Moldova. Astfel, în primul rând: gust mai bun – 36%, sunt mai naturale – 15%, nu au chimicate, mai puține chimicate – 8%, au mai multe vitamine – 7%, sunt crescute la noi – 7%, mai calitative – 6%, proaspete – 6%, susțin producătorul autohton – 4% și altele.
Totodată, în ceea ce ține de etichetarea produselor, 59% consideră că, în primul rând, produsele trebuie să fie cu etichete pe rafturi, 31% – cu sticker pe produs, 10% – să fie preambalate cu țara de origine și detalii despre producător, 1% – nu știu/nu răspund.
Precizăm că, studiul cantitativ al cumpărătorilor din Chișinău a fost realizat de Magenta la comanda proiectului USAID Agricultură Performantă în Moldova, în baza a 408 chestionare, cu marja de eroare +/-4,8%, respondenții fiind persoane care în ultimele 12 luni cel mai des au cumpărat produse alimentare, fructe/legume. Acesta a fost desfășurat în perioada 14 mai – 2 iunie 2018.
Doina Secrieru