Directorul Î.S. „Poșta Moldovei”: Am reușit să pregătim și să înaintăm către BNM pachetul de acte necesare pentru obținerea Monedei electronice

Directorul Î.S. „Poșta Moldovei”: Am reușit să pregătim și să înaintăm către BNM pachetul de acte necesare pentru obținerea Monedei electronice

Întreprinderea de Stat „Poșta Moldovei” a pregătit și a înaintat Băncii Naționale a Moldovei (BNM) pachetul de acte necesare pentru obținerea Monedei electronice. Despre aceasta a anunțat Vitalie Zaharia, directorul instituției.

Zaharia a menționat că lucrul acesta este o realizare importantă și, pe lângă aceasta, mai sunt și altele cu care se mândresc.

„Am elaborat Planul de dezvoltare a Întreprinderii pentru anii 2020-2023 care a constat în trasarea direcțiilor prioritare de dezvoltare a Î.S. „Poșta Moldovei” pentru anii 2020-2023 şi prevede realizarea a cinci obiective specifice ce presupun o serie de măsuri de aceeași importanță. Am elaborat un Plan de măsuri urgente în vederea optimizării și eficientizării activității Î.S. „Poșta Moldovei”, precum și dezvoltarea acesteia în continuare, care trasează trei direcții prioritare care deja se implementează.

Totodată, am creat cel mai performant și modern Centru de curierat din țară. Serviciul Curier Rapid actual a fost reorganizat logistic, structural și informațional. Au fost efectuate deja studii de piață în vederea determinării necesității clienților, aprecierii poziției Î.S. „Poșta Moldovei” pe piață, a potențialilor clienți și cerințele de calitate așteptate de aceștia. Am lansat parteneriate strategice și am dezvoltat cooperarea internațională. Astfel, s-au negociat și s-au semnat acorduri bilaterale și multilaterale cu administrația poștala din Hong-Kong privind schimbul de trimiteri poștale (e-comerț), cu administrațiile poștale ale Lituaniei, României, Ucrainei”, a enumerat el.

Directorul „Poșta Moldovei” a mai spus că s-au negociat și s-au semnat memorandumuri de înțelegere privind obținerea sprijinului financiar și consultativ cu Programul Reforme structurale în Moldova al USAID (deja avem proiecte realizate și altele inițiate), cu Agenția E-Guvernare, Serviciul Vamal, Agenția de Investiții, ș.a.m.d.

„Am dezvoltat rețeaua informațională și am introdus noi aplicații informatice pentru sectorul poștal, promovând, astfel, conceptul de digitalizare. A fost implementat modul informatic pentru Curier rapid, sistemul nomenclator de adrese, etc.. De asemenea, am dezvoltat și reconfigurat flota auto (achiziționate 13 mijloace de transport) și am îmbunătățit traseele și rutele naționale și locale; am elaborat strategiile de dezvoltare a serviciilor Întreprinderii, precum cele ale sectorului Editorial Filatelic, Serviciului Post Terminal, Marketing și Vânzări, Serviciul Curierat Rapid; am eliberat foi de parcurs pentru E-commerce și E-money, am securizat secții de producere; am optimizat procese tehnologice, trasee logistice, eficientizat consumul pentru necesități; am renovat și reabilitat mai multe oficii din țară”, a adăugat oficialul, în cadrul unui interviu pentru curentul.md.

Cristina Gurez

Share