Diaspora se va implica mai activ în promovarea potențialului turistic al Republicii Moldova
Potențialul turistic al Republicii Moldova va fi promovat mai intens pe plan internațional, cu sprijinul concetățenilor din diasporă.
În acest sens, Biroul Relații cu Diaspora (BRD) din cadrul Cancelariei de Stat a semnat un Memorandum de înțelegere cu Proiectul de Competitivitate din Moldova (MCP).
Părțile semnatare vor colabora pentru dezvoltarea și consolidarea relațiilor cu asociațiile din diasporă, în vederea promovării de către acestea a Republicii Moldova drept destinație turistică, de IT, țară producătoare de vinuri de calitate, precum și pentru promovarea exporturilor prin intermediul și cu suportul diasporei.
Prin acțiuni comune, BRD și MCP vor încuraja dezvoltarea diferitor forme de turism care ar putea prezenta interes pentru diaspora moldovenească: turism rural, turism religios, turism de afaceri, turism nostalgic, turism medical, turism balnear, turism cultural etc. Totodată, în vederea atragerii investițiilor în domeniu, membrii diasporei vor fi susținuți să investească în construirea unor noi facilități turistice sau reabilitarea celor existente, conform standardelor internaționale.
Memorandumul mai prevede distribuirea, în diasporă, a diferitor materiale promoționale despre obiectivele turistice și evenimentele cultural-turistice desfășurate în Republica Moldova.
Proiectul de Competitivitate din Moldova este finanțat de USAID și Guvernul Suediei. Acesta susține eforturile Republicii Moldova de a promova o economie puternică, diversificată și orientată spre export, prin creșterea competitivității și eficienței în industriile-cheie din țara noastră.
Mihaela Rotari