Circa 8000 de apeluri au fost înregistrate de Centrul de apel pentru informarea alegătorilor
7864 de apeluri au fost recepționate de operatorii Liniei telefonice de informare a alegătorilor în cadrul alegerilor pentru funcţia de Preşedinte al Republici Moldova şi referendumului republican constituţional din 20 octombrie 2024. Linia telefonică a fost activă în perioada dintre 2 septembrie – 4 noiembrie 2024 cu scopul de a asigura suport informațional tuturor părților implicate în procesul electoral. Alegătorii, registratorii, operatorii, funcționarii electorali, reprezentanţi ai concurenților electorali și observatorii se numără printre categoriile de beneficiari ai suportului informațional.
Referindu-ne la categoriile de apelanți, analiza apelurilor din întreaga perioadă de activitate denotă că cele mai multe adresări au venit din partea cetăţenilor – 5404 de apeluri.
Cât privește tematica apelurilor, cele mai frecvente rămân a fi întrebările despre procedura de votare: cu ce acte se votează, posibilitatea votării la locul aflării, unde poate fi obținut certificatul pentru drept de vot, cum votează studenții, cum votează persoanele fără domiciliu/reşedinţă, cum votează alegătorii peste hotare etc..
Totodată, au fost înregistrate situații în care alegătorii au raportat că la verificarea pe platforma verifica.cec.md au identificat că au o înregistrare prealabilă pentru localități din Rusia, fără să o fi efectuat personal. Aceste cazuri au fost documentate, iar alegătorilor li s-a recomandat să apeleze poliția.
În această perioadă au fost înregistrate și 2422 de apeluri de ieșire cu scopul de a transmite informațiile operative către organele electorale și organele administrației publice locale referitoare la procedurile electorale; a se reveni la apelurile înregistrate în orele peste programul Centrului de apel; a verifica procedura de deschidere a secţiilor de votare în dimineața zilei alegerilor în ambele tururi și altele.
Pe lângă asistența acordată prin intermediului apelurilor la 022880101, în cadrul acestui scrutin Centrul de apel a acordat asistență prin aplicaţia viber/whatsapp, la numărul de contact 069780101, precum şi la adresa de e-mail centruapel@cec.md.