Circa 8000 de apeluri au fost înregistrate de Centrul de apel pentru informarea alegătorilor

Circa 8000 de apeluri au fost înregistrate de Centrul de apel pentru informarea alegătorilor

7864 de apeluri au fost recepționate de operatorii Liniei telefonice de informare a alegătorilor în cadrul alegerilor pentru funcţia de Preşedinte al Republici Moldova şi referendumului republican constituţional din 20 octombrie 2024. Linia telefonică a fost activă în perioada dintre 2 septembrie – 4 noiembrie 2024 cu scopul de a asigura suport informațional tuturor părților implicate în procesul electoral. Alegătorii, registratorii, operatorii, funcționarii electorali, reprezentanţi ai concurenților electorali și observatorii se numără printre categoriile de beneficiari ai suportului informațional.

Referindu-ne la categoriile de apelanți, analiza apelurilor din întreaga perioadă de activitate denotă că cele mai multe adresări au venit din partea cetăţenilor  – 5404 de apeluri.

Cât privește tematica apelurilor, cele mai frecvente rămân a fi întrebările despre procedura de votare: cu ce acte se votează, posibilitatea votării la locul aflării, unde poate fi obținut certificatul pentru drept de vot, cum votează studenții, cum votează persoanele fără domiciliu/reşedinţă, cum votează alegătorii peste hotare etc..

Totodată, au fost înregistrate situații în care alegătorii au raportat că la verificarea pe platforma verifica.cec.md au identificat că au o înregistrare prealabilă pentru localități din Rusia, fără să o fi efectuat personal. Aceste cazuri au fost documentate, iar alegătorilor li s-a recomandat să apeleze poliția.

În această perioadă au fost înregistrate și 2422 de apeluri de ieșire cu scopul de a transmite informațiile operative către organele electorale și organele administrației publice locale referitoare la procedurile electorale; a se reveni la apelurile înregistrate în orele peste programul Centrului de apel; a verifica procedura de deschidere a secţiilor de votare în dimineața zilei alegerilor în ambele tururi și altele.

Pe lângă asistența acordată prin intermediului apelurilor la 022880101, în cadrul acestui scrutin Centrul de apel a acordat asistență prin aplicaţia viber/whatsapp, la numărul de contact 069780101, precum şi la adresa de e-mail centruapel@cec.md.

Share