Primăria Chișinău a transmis demersuri către Ministerul Finanțelor pentru alocarea resurselor financiare pentru plata salariilor
Direcția Generală Finanțe și Primăria Chișinău au transmis demersuri către Ministerul Finanțelor în vederea alocării resurselor financiare necesare pentru plata salariilor. În urma ședinței, autoritățile centrale au recomandat acoperirea deficitului prin redistribuirea cheltuielilor din surse administrative.
Săptămâna aceasta, Primăria Chișinău, împreună cu cele 344 de instituții de învățământ, au identificat economii în bugetele acestora în valoare de 85,9 milioane de lei, prin transferuri de la cheltuieli administrative la cheltuieli salariale. Totuși, procesul este unul complex și depinde de sisteme gestionate de autoritățile publice centrale.
Redistribuirea va avea loc prin ajustarea contractelor existente și întocmirea de acorduri adiționale, care trebuie avizate de Agenția Achiziții Publice și, ulterior, înregistrate la Trezoreria Regională Centru. După această etapă, urmează introducerea manuală a datelor în sistemul informațional de gestiune a finanțelor publice, administrat de Ministerul Finanțelor.
Aceste proceduri complică suplimentar procesul și implică o dependență tehnică ridicată.
Toate aceste etape presupun un volum mare de muncă administrativă, ce trebuie finalizat într-un timp foarte scurt.
Ministerul Educației și Ministerul Finanțelor au recunoscut necesitatea alocării suplimentare a 86,6 milioane de lei. La următoarea ședință a Parlamentului, programată pentru 6 decembrie, suma totală ce urmează să fie alocată din transferurile de la bugetul de stat va fi de 123,5 milioane de lei.
Va fi convocată și ședința Consiliului Municipal Chișinău (CMC) pentru aprobarea deciziilor și ajustarea bugetului municipal pentru anul 2024.
După aceste etape, vor fi disponibile resursele necesare pentru acoperirea cheltuielilor salariale.