Ce trebuie să facă consumatorii dacă nu le-au fost citiți indicatorii echipamentelor de consum de gaze naturale
SA ,,Moldovagaz” informează consumatorii finali că începând cu data de 27 august și până la 2 septembrie (26 august – 5 septembrie în cazul capitalei) de către reprezentanții companiilor de distribuție a gazelor naturale prin efectuarea pozelor a contorului la locul de consum au fost colectate/citite indiciile echipamentelor de măsurare de gaze în vederea facturării volumului de gaze naturale consumate în luna iunie curent. În lipsa accesului la acesta, a fost efectua citirea indirectă a indicilor prin una din modalitățile următoare:
– indicii notați în factura de plată (se indica primele 5 cifre din cadranul negru al contorului);
– indicii notați pe platforma internet banking;
– indicii comunicați verbal la call-centrul prin numărul de telefon unic 1304 (1305 în cazul capitalei);
– indicii expediați prin pagina web www.chisinaugaz.md, în rubrica ,,Serviciul on line de colectare a datelor”, situată pe pagina principală a site-ului, precum și rubrica „Transmite rubrica contorului” la www.moldovagaz.md;
– indicii expediați prin intermediul aplicației Viber Chatbot;
– indicii expediați prin intermediul serviciului ”Cabinetului personal al consumatorului”.
În situațiile în care controlorii n-au avut acces la contoare, sau datele acestora n-au fost expediate de către consumatori prin intermediul platformelor online și alte instrumente disponibile, întreprinderile de distribuție a gazelor din grupul „Moldovagaz” au aplicat repartizarea analitică (prognozată), pe baza consumul de-facto de gaze naturale în perioada (luna), comparabilă a anilor precedenți, cu ajustarea ulterioară a acestora.
În cazul în care consumatorii finali de gaze naturale, deserviți de întreprinderile grupului „Moldovagaz”, consideră că valoarea facturii de plată recepționată pentru volumul de gaze naturale consumate în luna iunie 2024 nu corespunde consumului real înregistrat, pot să comunice acest fapt prin următoarele metode:
– telefonic: call-centrul SA ”Moldovagaz” – ”1304”; call-centrul SRL ”Chisinău-gaz”– ”1305”;
– să se adreseze la unul din oficiile comerciale, adresele cărora, precum și numerele de telefon, sunt disponibile pe site-ul www.moldovagaz.md la rubrica „Contacte”;
– să completeze cererea on-line pe site-ul www.moldovagaz.md sau www.chisinaugaz.md;
– să expedieze o reclamație prin „Cabinetul personal al consumatorului”.
Specialiștii SA ”Moldovagaz” sunt gata să soluționeze operativ solicitările parvenite din partea consumatorilor finali.