Un laborator medical a returnat unei familii 4000 lei, în urma eliberării unor rezultate greșite
Se poate întîmpla ca pacientul să plătească pentru greșelile din sistemul medical. Însă, puțini sunt cei care sesizează faptul că au ajuns să fie sceptici atunci când vine vorba de efectuarea unor analize medicale și să aibă curajul de a înștiința organele competente despre erorile rezultatelor primite la analize. Pentru a se asigura de rezultatul analizelor medicale efectuate, tot mai mulţi aleg să ducă probe către mai multe laboratoare, pentru a compara astfel indicii rezultaţi, se menționează într-un material al Agenției pentru Protecția Consumatorilor.
Este și cazul unei familii din capitală care în urma unor rezultate greșite eliberate de un laborator a fost nevoită să primească un tratament anevoios. Familia a ales să meargă la un centru medical pentru recomadările unui medic în ceea ce privește un șir de analize medicale. În urma recoltării probelor, rezultatul s-a dovedit a fi pozitiv pentru poziția testată. Din motiv că simptomele lipseau pentru infecția dată dna a repetat analiza la alte două laboratoare, unde rezultatul a fost negativ.
Tratamentul primit a fost unul anevoios, medicamentele avînd și efecte secundare. Peste ceva timp de la tratament, soții au mers să repete șirul de analize, la fel, la cîteva laboratoare diferite. S-a repetat aceeași poveste cu rezultatele și s-a adeverit că soții erau perfect sănătoși iar infecțiile depistate sunt doar pe hîrtie. Atît tratamentul cît și efectuarea analizelor au provocat familiei un prejudiciul materiale, al cărui cuantum se ridică la aproximativ 4000 lei. Astfel, familia a hotărît să depună o petiție la Agenția pentru Protecția Consumatorilor. În urma discuțiilor cu administrația laboratorului, conflictul s-a mediat, rambursându-i-se familiei în cauză costurile analizelor.
Mihaela Rotari