Constatare: Lideri în sondajele privind alegerile în Găgăuzia rămân Uzun și Croitor

Constatare: Lideri în sondajele privind alegerile în Găgăuzia rămân Uzun și Croitor

Intellect Group a efectuat 4 sondaje în rândul locuitorilor din Găgăuzia în perioada martie-aprilie. Aceste sondaje fac parte din lucrările pregătitoare pentru sondajul de tip After Poll, în primul tur, și Exit-Poll, în cel de-al doilea tur al alegerilor pentru Bașcanul Găgăuziei. Conform rezultatelor, 60% dintre locuitorii Găgăuziei au declarat că vor vota pe 30 aprilie pentru funcția de guvernator al Găgăuziei. Campania electorală a intrat într-o fază activă, sporind șansele de a depăși pragul de participare (50%+1) necesar pentru desfășurarea alegerilor, informează TRIBUNA.

Liderii în sondaje rămân, G. Uzun (18,7%) și D. Croitor (10,2%) fiind susținuți de politicienii populari din regiune I. Dodon și I. Vlah, ceea ce îi plasează într-o poziție mai avantajoasă.

Cu toate acestea, diferența față de candidații V. Petrov (9,8%) și E. Guțul (8,4%) s-a redus la minim. Ambii candidați au făcut un salt de 5% în ultima săptămână.

„În opinia noastră, creșterea ratingului lui Petrov s-a datorat scandalului cu partidul de la guvernare (PAS) care a interzis intrarea șefului Tatarstanului, oferindu-i astfel lui Petrov posibilitatea de a merge în turul doi. Candidatul partidului Șor, grație susținerii partidului, are de asemenea șanse mari să ajungă în turul doi. Ratingul candidatului M. Formuzal a scăzut la 4% din cauza unei campanii slabe. Candidatul N. Dudoglo s-a bucurat de sprijinul a 6% dintre alegători. Este probabil ca campania lui Dudoglo să se fi desfășurat în principal la Comrat, ceea ce sugerează că campania “bașcanului” a lui Dudoglo este doar o parte pregătitoare pentru alegerile locale pentru primărie”, se menționează în comunicatul companiei Intellect Group.

Intellect Group studiază atitudinile locuitorilor din Găgăuzia încă din 2008. Rezultatele sondajelor efectuate de Intellect Group înainte de alegerile bașcanului Găgăuziei din 2015, 2019 și alegerile locale din Moldova au coincis cel mai mult cu rezultatele votului, ceea ce pentru noi este un indicator important al calității muncii și eficienței înalte a tehnologiilor dezvoltate de cercetare sociologică.

În 2020 Intellect Group a fost prima și până în prezent singura companie care a efectuat un sondaj de tip Exit-Poll la alegerile prezidențiale, în întreaga istorie a independenței Republicii Moldova. De asemenea, rezultatele sondajului au coincis cu rezultatele alegerilor cu un grad înalt de acuratețe.

Share