Activitatea partidelor din perioada pre-electorală pe online – monitorizată

Activitatea partidelor din perioada pre-electorală pe online – monitorizată

Fundația „Youth for Innovation”, astăzi, a lansat raportul de monitorizare „Activitatea partidelor politice din Republica Moldova pe dimensiunile online în perioada pre-electorală”, informează OFICIAL.

Cele mai des utilizate platforme social media de către concurenții electorali sunt Facebook și Odnoklassniki, unde peste 80% dintre aceștia au o pagină sau dețin un grup. Alte două platforme – Youtube și Instagram, sunt utilizate periodic de aproximativ 60 – 80% dintre concurenții electorali înscriși pentru alegerile din februarie 2019.

Partidele monitorizate de fundație sunt: Partidul ȘOR, Partidul Acțiune și Solidaritate, Partidul Nostru, Partidul Mișcarea Populară Antimafie, Partidul Democrat din Moldova, Partidul Socialiștilor din Republica Moldova, Partidul Liberal, Partidul Politic Platforma Demnitate și Adevăr, Partidul Comuniștilor din Republica Moldova și Convenția Euro-Unionistă.

Cei mai activi concurenți electorali, potrivit studiului, pe cele patru platforme sunt:

  • Facebook: Partidul Acțiune și Solidaritate
  • Odnoklassniki: Partidul Socialiștilor
  • Youtube: Partidul Democrat, pe aceeași poziție cu Partidul Acțiune și Solidaritate
  • Instagram: Partidul Democrat

La conținutul distribuit de pe pagini (Facebook) și grupuri (Odnoklassniki), ce aparțin concurenților electorali, lideri autoritari sunt Partidul Acțiune și Solidaritate (3644 de distribuiri) și, respectiv, Partidul „Șor” (4040 de distribuiri).

Cheltuielile concurenților electorali pentru distribuirea publicității pe mijloacele electronice de informare sunt la un nivel scăzut. În mare parte, aceștia preferă să plaseze publicitatea electorală la TV și radio, două surse utilizate preponderent de către potențialii votanți pentru a se informa cu privire la subiectele de actualitate, inclusiv alegeri.

De menționat că, Raportul de monitorizare „Activitatea partidelor politice din Republica Moldova pe dimensiunea online în perioada pre-electorală” face parte din proiectul „Monitoring online electoral activity – Parliamentary elections 2019” care este implementat în perioada octombrie 2018 – martie 2019 de Fundația Youth Development for Innovation cu sprijinul Agenției Elvețiene pentru Dezvoltare și Cooperare.

Potrivit autorilor raportului, până la sfârșitul lunii februarie, urmează să fie lansate alte două rapoarte.

Mihaela Conovali

Share