(INTERVIU) Alexandru Palii, director comercial din cadrul Fabricii de Sticlă din Chişinău: „Conform Directivei UE, până în anul 2030 pe întreg spaţiul Shengen ambalajul din plastic trebuie să fie înlocuit cu ambalaj de sticlă”

(INTERVIU) Alexandru Palii, director comercial din cadrul Fabricii de Sticlă din Chişinău: „Conform Directivei UE, până în anul 2030 pe întreg spaţiul Shengen ambalajul din plastic trebuie să fie înlocuit cu ambalaj de sticlă”

În cadrul unui interviu acordat portalului www.curentul.md, directorul comercial din cadrul Fabricii de Sticlă din Chişinău, Alexandru Palii, a vorbit despre aniversarea a 51 de ani de la fondarea fabricii, obiective, produse, export, dar şi Directiva UE care prevede trecerea de la ambalajele din plastic la cele din sticlă.

CURENTUL: Fabrica de Sticlă din Chişinău marchează 51 de ani de la fondare. Cum a evoluat domeniul pe care îl gestionaţi în această perioadă?

Alexandru Palii: Într-adevăr ne simţim foarte mândri că Fabrica de Sticlă din Chişinău a ajuns la aşa o aniversare de 51 de ani. Putem menţiona că producerea sticlei este un domeniu foarte complicat de gestionat, dar care credem că este strategic pentru economia ţării noastre, cât şi pentru întreaga planetă, fiindcă ştim cu toţii că sticla este cel mai ecologic produs, deoarece este 100% produs din materii prime naturale şi 100% reciclabil.

C.: Care sunt obiectivele Dvs. în calitate de director comercial?

A. P. : Per ansamblu, în toţi aceşti 51 de ani de activitate Fabrica de Sticlă din Chişinău a trecut prin diferite situaţii, care cu timpul au făcut-o să fie mult mai rezistentă, precum o corabie care străpunge gheţarii arctici, să ajungă la destinaţia finală şi să-şi îndeplinească obiectivul propus. De altfel, principalul obiectiv este satisfacerea clienţilor Fabricii de Sticlă prin oferirea unui produs calitativ la un preţ avantajos şi într-un termen cât mai restrâns.

C.: Cine sunt clienţii cei mai fideli? Cu cine cel mai des colaboraţi?

A. P. : Pe parcursul acestor ani, Fabrica de Sticlă din Chişinău a încercat în permanenţă să fie un partener de încredere pentru toţi clienţii noştri şi niciodată nu am făcut diferenţieri. Toţi clienţii sunt trataţi la cel mai înalt nivel, iar pentru noi este foarte important ca fiecare din ei să simtă în noi, nu un simplu furnizor de ambalaj, ci un partener pe care poţi conta.

C.: Produsele din sticlă se distribuie atât în ţară, cât şi peste hotare. Care e ponderea vânzărilor pe interior şi pe exterior? Ce tendinţe se prefigurează din acest punct de vedere?

A. P.: La moment, Fabrica de Sticlă din Chişinău deţine 80% cota de export, şi 20% cota pieţei interne. Tendinţa dată se datorează faptului că piaţa internă este foarte mică pentru capacităţile noastre de producere, cât şi a micşorării consumului de ambalaj (mă refer la fabricile de conserve şi de vinuri din ţară, care ca consecinţă a embargoului impus de Federaţia Rusă).

C.: În ce ţări exportaţi cel mai mult şi pe ce pieţe noi aţi dori să ajungeți?

A. P.: Cele mai importante pieţe de desfacere sunt România – 30%, Grecia – 10%, Italia – 5%, Macedonia – 3%, Bulgaria – 2%, Turcia – 1%. Dar încercăm să penetrăm şi aşa pieţe ca Spania, Franţa, Marea Britanie, Belgia, Olanda, Germania.

C.: În ce măsură vă favorizează Directiva UE care prevedere trecerea de la ambalajele din plastic la cele din sticlă?

A. P. : După cum se ştie, conform Directivei UE, până în anul 2030 pe întreg spaţiul Shengen ambalajul din plastic trebuie să fie înlocuit cu ambalaj de sticlă. Producătorii de sticlă salută această iniţiativă şi o văd benefică, atât pentru protejarea mediului înconjurător, cât şi pentru consumatorii finali care vor beneficia de un asortiment mult mai larg de produse ambalate într-un ambalaj 100% natural şi reciclabil – sticla.

C.: În ce măsură au fost afectate exporturile Dvs., dar şi producţia în general de pandemia de COVID-19?

A. P.: Pentru noi pandemia de COVID 19 a fost o provocare şi o perioadă la început de incertitudine, care cu mila lui Dumnezeu am trecut-o şi o trecem şi în prezent cu indicatori financiari pozitivi. Cel mai important, cu un colectiv sănătos, dispus să muncească şi să aducă plus valoare acestui stat.

C.: Dvs. personal, cum vedeți viitorul domeniului pe care îl gestionaţi?

A. P.: Suntem foarte optimişti şi credem că domeniul dat are un viitor bun care este bazat pe echipă, stabilitate, pasiune, responsabilitate şi devotament, iar prin profesionalismul pe care îl avem o să trecem peste toate greutăţile.

C. : Vă mulţumim!

Cristina Tomac

Share