O editură braziliană a transformat cărțile în bilete pentru călătoria cu metroul
Unii oameni nu-și părăsesc niciodată locuința fără să se fi înarmat cu o carte pe care s-o citească în transportul public. De la această idee a pornit și editura braziliană L&PM Editores care a găsit o metodă inedită de a stimula cititorii și pe cei care, de altfel, nu citesc. Ei au publicat o serie de cărți de buzunar care au încorporate pe copertă un cod de bare. Acest cod de bare poate fi scanat la intrarea în metrou și astfel să-ți achiți călătoria. Ingenios, da? Bilet achitat și carte care să-ți țină companie pe parcursul călătoriei.
Proiectul Ticket Books a început încă în 2015 ca o promoție de Ziua Mondială a Cărții. Atunci editorul a împărțit 10.000 de astfel de cărți la gurile de metrou din São Paulo. Codul inserat pe copertă permitea 10 călătorii, iar dacă cititorul epuiza numărul și-o putea reîncărca online.
Acest proiect a devenit atât de popular, încât L&PM Editores l-au făcut permanent și l-au extins și-n alte orașe mari din Brazilia. Asta nu este doar o oportunitate pentru cititorii înrăiți, dar și o metodă de a-i încuraja și pe ceilalți, așa cum, conform statisticilor, majoritatea brazilienilor citesc în mediu două cărți pe an.
Având coperți inspirate de hărțile metroului, editorii au selectat pentru publicare titluri precum Marele Gatsby, Arta Războiului, Hamlet, Murder Alley de Agatha Christie și o selecție de poeme semnate de Pablo Neruda, inclusiv o serie de benzi desenate. Campania a luat trei trofee la Cannes Lions Festival la categoriile promo, design și publicitate stradală.
sursa: haibun.md