Peste 20 mii de copii au solicitat asistență din partea psihologilor, în ultimii 5 ani
Pe parcursul a 5 ani de activitate a Serviciului de asistență telefonică gratuită pentru copii 116-111, specialiștii psihologi au consiliat 32.974 de persoane din toată țara (26 171 apeluri unice şi 6 803 apeluri repetate).
Printre cei care se au telefonat se regăsesc: 21 897 de copii și 4 274 de părinţi/îngrijitori, vecini, rude, etc. La fel, circa 2059 de copii victime a violenţei neglijării, exploatării sau traficului au primit asistență din partea psihologilor serviciului „Telefonul Copilului”.
Problemele raportate specialiștilor de către copii sunt: comunicarea defectuoasă cu părinţii sau rudele apropiate, probleme de relaţionare între semeni, hârțuire în şcoală sau în cercul de încredere, lipsa de comunicare şi sentimentul de singurătate, probleme emoţionale, subiecte de sexualitate, cazuri de violenţă, neglijare, exploatare sau trafic al copilului.
Informaţia recepţionată la Telefonul Copilului privind cazurile suspecte a copiilor în situaţii de risc este expediată prin intermediul Fişei de sesizare a cazului către autoritatea tutelară locală (primarii de sate, comune şi oraşe) sau autoritatea tutelară teritorială (Direcţiile asistenţă socială şi protecţie a familiei/Direcţia municipală pentru protecţia copilului Chişinău).
Amintim că „Telefonul Copilului” 116 111 este un serviciu telefonic de asistență gratuită pentru copii, care şi-a început activitatea la 4 iunie 2014, fiind gestionat de Ministerul Sănătății, Muncii și Protecţiei Sociale și implementat de AO „CNFACEM”. Telefonul Copilului oferă suport emoțional atât copiilor, cât și părinților aflați în dificultate și de informare în domeniul drepturilor și protecției copilului. Serviciul activează non-stop, apelul este gratuit, confidențial și anonim.
Doina Secrieru