Activitatea Centrului de Apel, Suport informațional și consultanță în agricultură, în perioada ianuarie – februarie
Implementarea așa numitului credit polonez; Regulamentul de subvenționare pentru anul 2016; prognoza pentru recolta anului 2016; vizualizarea suprafețelor terenurilor irigate pe raioane și înregistrarea suprafețelor viticole în Registrul Vitivinicol se numără printre subiectele abordate de către apelanții care au solicitat consultări din partea Centrului de Apel, Suport informațional și consultanță în agricultură în perioada ianuarie – februarie curent. Toate apelurile au fost soluționate la timp.
Printre întrebările frecvent adresate de apelanți se numără și acordarea subvențiilor în caz de depistare a unor neconformități în documentele depuse; procedura și actele necesare pentru exportul fructelor uscate, miere, material săditor de căpșun și pomi fructiferi; modalitatea de intrare în posesie a unui Registru al produselor de uz fitosanitar și al fertilizanților permiși pentru utilizare în Republica Moldova; modalitatea de includere a producătorilor agricoli în lista exportatorilor produselor de origine vegetală din Republica Moldova în Federația Rusă; aprobarea Catalogului Soiurilor de Plante pentru anul 2016 și modalitatea de a fi vizualizat; identificarea unor beneficiari pentru a da în arendă terenul agricol; investiții, proiecte în agricultură; transferul mijloacelor financiare de către contribuabil în Fondul Viei și Vinului dar și înregistrarea tehnicii agricole.
De asemenea, apelanții au solicitat suport în ce privește sistemele informaționale:
Domeniul SIA RSA:
a) Înregistrări eronate în baza de date (înregistrarea greșită a sexului, rasei, datei ş.a.);
b) Imposibilitatea realizării mișcării/sosirii animalelor, deoarece nu e regăsită în exploatația respectivă;
c) Animale sacrificate în SIA SITA și migrate în SIA RSA;
d) Depistarea crotaliilor din import care au fost migrate în SIA RSA cu indicele MD;
e) Gospodării Țărănești înregistrate în SIA RSA.
Domeniul SIA RUA:
a) Returnarea documentelor la inspectorul Intehagro;
b) Corectarea datelor despre tehnică sau proprietar;
c) Adăugarea unei specificații tehnice, unei mărci;
d) Reînmatriculare unei tehnici.
Totalitatea apelurilor recepționate se înregistrează în ,,Registrul apelurilor telefonice”.
Scopul principal al Centrului de Apel este de a oferi fermierilor, precum şi tuturor celor interesați, informații utile şi răspunsuri la întrebările ce vizează sectorul agricol la numărul de telefon +373 (22) 50 20 20, în zilele de luni până vineri, între orele 08:00-17:00. Solicitanții beneficiază de asistență informațională oferită de către operatori calificați, bine instruiți și responsabili din cadrul Î.S. „Centrul Informațional Agricol”.
Maria Roșca