Concursul de finanțare a revistelor culturale din bugetul de stat pentru anul 2025

Concursul de finanțare a revistelor culturale din bugetul de stat pentru anul 2025

Ministerul Culturii iniţiază sesiunea de colectare a ofertelor în cadrul Concursului de finanțare a revistelor culturale din bugetul de stat – 2025 în conformitate cu Regulamentul cu privire la mecanismul de finanțare a revistelor culturale din bugetul de stat, anexa nr. 21 la Hotărârea Guvernului nr. 256 din 12 aprilie 2013

https://www.legis.md/cautare/getResults?doc_id=142067&lang=ro# 

Scopul concursului este promovarea creației literare scrise, a culturii muzicale, teatrale, plastice ș.a. în mass-media scrisă.

Condiții de participare:

  1. La concursul de editare a revistelor culturale poate participa beneficiarul care întrunește cumulativ următoarele condiții:

1)  este persoană juridică rezidentă a Republicii Moldova;

2) are genul principal de activitate editarea de reviste culturale din Republica Moldova.

3) are o experiență de cel puțin 6 luni în domeniul editării de reviste culturale.

Condiții de prezentare a proiectului de editare a unei reviste culturale sunt:

  1. Un proiect de editare a unei reviste culturale semnifică realizarea unor publicații seriale prin elaborarea, redactarea, tehnoredactarea, ilustrarea și tipărirea acestora.
  2. Proiectul de editare a revistelor culturale, cu prezentarea a cel puțin 6 numere apărute anterior, este însoțit de o descriere a caracteristicilor tehnice:

1) denumirea revistei;

2) periodicitatea apariției;

3) volumul în pagini;

4) tirajul total, prețul abonamentului poștal;

5) pagina web a revistei.

  1. Un proiect de editare a revistelor culturale poate prevedea achiziția a cel puțin 300 de abonamente poștale pentru bibliotecile publice din Republica Moldova.
  2. În cadrul selecției de oferte, un solicitant poate propune spre finanțare o singură revistă culturală.
  3. Ofertele ce țin de editarea revistelor culturale se prezintă Ministerului Culturii și includ:

1) descrierea proiectelor de revistă;

2) informații despre echipa editorială responsabilă de proiect. 

  1. Cuantumul finanțării unui proiect de editare a revistelor culturale se stabilește la maximum 85% din costul proiectului, dar nu mai mult de 300 mii de lei pentru un proiect. Contribuția fiecărui beneficiar la realizarea proiectului este de minimum 15% din costul proiectului, asigurată din surse proprii sau prin cofinanțare din alte surse decât cele din bugetul de stat.

Criterii de selectare generale:
1) calitatea generală a proiectului de revistă (care poate fi probată cu exemplare existente): design, tehnoredactare, calitatea redactării/corecturilor, calitatea editorială și poligrafică;

2) relevanța, noutatea și calitatea textelor publicate, utilitatea lor publică;

3) valoarea și notorietatea autorilor publicați;

4) impactul cultural al proiectului de revistă: varietatea genurilor literar-artistice, a temelor de actualitate/evenimentelor reflectate, rubricile-semnal, susținerea tinerilor, legătura dintre generații, numărul autorilor publicați;

5) interesul public demonstrat prin diverse testări;

6) extinderea activității desfășurate de redacțiile revistelor culturale: organizarea de festivaluri și recitaluri, lansări ale revistei, întâlniri cu cititorii, simpozioane, premii ale revistei etc.

7) bugetul proiectului de revistă;

8) promovarea și distribuirea proiectului de revistă.

Entitățile interesate (organizații necomerciale și societăți comerciale private care desfășoară o activitate de editare a unei reviste culturale din Republica Moldova) vor depune dosarul de participare pe suport de hârtie la adresa Nicolae Iorga, 21, etaj 1, Serviciul managementul documentelor (cancelaria).

    Termenul limită de depunere a ofertelor: 30 septembrie 2024, ora 15.00                                                                                                                

Persoana responsabilă: Diana Silivestru, șef interimar, Direcția Arte, Industrii Creative și Educație artistică, tel.: 022 823 815, 079907864, e-mail:

diana.silivestru@mc.gov.md

Share