30 de școli din Republica Moldova vor fi conectate la internet de mare viteză
Primele 30 de școli ce vor fi conectate la internet de mare viteză în cadrul inițiativei “Internet Gigabit pentru școala ta” au fost selectate. Instituțiile vor avea acces gratuit la internet oferit de compania StarNet începând cu februarie curent, transmite OFICIAL, cu referire la un comunicat.
Școlile au fost selectate în cadrul unui concurs deschis lansat în decembrie 2021 de Centrul Național de Inovații Digitale în Educație și compania StarNet, sub egida Ministerului Educației și Cercetării, în parteneriat cu USAID și Suedia.
Pentru alte 20 de instituții de învățământ participante la concurs este evaluată posibilitatea tehnică de conectare, acestea aflându-se în apropierea ariei de acoperire a companiei StarNet.
Școlile beneficiare de internet sunt din localități urbane din regiunile de nord, centru și sud ale R. Moldova. De acces la internet de mare viteză vor beneficia în total peste 18 mii de elevi. Lista completă a instituțiilor selectate este disponibilă aici.
Proiectul “Internet Gigabit pentru școala ta” a fost lansat în decembrie 2021 și este o continuare a Memorandumului de Înțelegere „Susținerea conectivității și utilizarea tehnologiilor digitale în educație” semnat de Ministerul Educației și Cercetării, Proiectul Competitivității în R. Moldova (succedat ulterior de Proiectul Tehnologiile Viitorului), finanțat de USAID și Suedia, și de operatorii de servicii internet din țară. Republica Moldova.
Conexiunea școlilor la internet oferă profesorilor și elevilor oportunități pentru utilizarea resurselor educaționale online, precum și dezvoltarea abilităților digitale, necesare pentru a răspunde rigorilor timpului și a face față provocărilor globale. Statele lumii își regândesc sistemele de educație pentru a putea rămâne competitivi în noua eră digitală și forma profesioniști pregătiți pentru profesiile viitorului.
Datele celui mai recent sondaj realizat, în decembrie 2020 – ianuarie 2021, pe un eșantion de 1005 profesori beneficiari ai Programului Național de alfabetizare digitală arată că:
- 76% din profesori nu au folosit mijloace TIC în predare până la pandemie,
- 73% susțin că datorită instrumentelor digitale lecțiile au devenit mai atractive pentru elevi
- 82% au învățat să creeze conținuturi digitale proprii
- 82% nu vor mai reveni la metodele vechi de predare și vor continua să folosească mijloacele TIC în educație