Vânzările pe piața comunicațiilor electronice au crescut și totalizează 1,5 miliarde de lei

Vânzările pe piața comunicațiilor electronice au crescut și totalizează 1,5 miliarde de lei

În trimestrul II al anului 2021, volumul total al vânzărilor pe piaţa serviciilor publice de comunicaţii electronice (telefonie mobilă și fixă, acces la Internet mobil și fix, transmisie şi retransmisie a programelor audiovizuale, alte activităţi în domeniul comunicaţiilor electronice) a crescut, faţă de perioada similară a anului trecut, cu 46,2 mil. lei (+3,2%) şi a totalizat circa 1,5 mld. lei, arată Raportul privind evoluția pieței de comunicații electronice, în perioada menționată, publicat pe site-ul Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI).

Potrivit raportului, creșterea respectivă se datorează majorării volumului de vânzări ale serviciilor de acces la Internet fix, Internet mobil, serviciilor TV contra plată, telefoniei mobile dar și veniturilor obținute din alte activități realizate în acest sector.

Astfel, volumul vânzărilor realizate pe piața serviciilor de Internet fix și Internet mobil au crescut cu 3,7%, și respectiv, cu 9,7%, și au alcătuit 357,8 mil. lei, și respectiv, 314,5 mil. lei, veniturile obținute pe piața serviciilor TV contra plată au sporit cu 27% și au totalizat 58 mil. lei, cele obținute pe piața de telefonie mobilă s-au majorat cu 2% și au însumat circa 720 mil. lei, iar veniturile obținute din alte activități realizate în domeniul comunicațiilor electronice au crescut cu 10,5% și au totalizat 188 mil. lei. Totodată, vânzările pe piața serviciilor de telefonie fixă s-au diminuat cu 12,5% și au însumat 85,9 mil. lei, iar veniturile obținute din vânzarea serviciilor de acces la Internet mobil dedicate au scăzut cu 13,1% și au alcătuit 50,3 mil. lei.

Calculele ANRCETI arată că, în perioada de raport, cel mai mare venit mediu lunar per utilizator (ARPU) a fost înregistrat pe piața serviciilor de acces la Internet fix – de 162,5 lei, în scădere cu 3,3% față de perioada similară a anului trecut. Valoarea acestui indicator pe piața serviciului de Internet mobil dedicat a fost de 93,6 lei, în creștere cu 5,7%, pe piața serviciilor de telefonie mobilă a fost de 68,2 lei (-0,6%), pe piața serviciilor TV contra plată a fost de 53,2 lei (+21,1%), iar pe piața de telefonie fixă a constituit 28,3 lei (-8,5%).

Share