(INTERVIU) Denis Șova: Concentrăm toată energia și forțele pentru a păstra echipa și a produce vinuri de calitate înaltă

(INTERVIU) Denis Șova: Concentrăm toată energia și forțele pentru a păstra echipa și a produce vinuri de calitate înaltă

În cadrul unui interviu pentru www.curentul.md, directorul general al Combinatului de vinuri „Cricova” S.A., Denis Șova, a vorbit despre activitatea companiei în primul trimestru din an, influenţa pandemiei, obiectivele pentru perioada următoare, dar și cum crede că va încheia combinatul anul 2021.

CURENTUL: Dle Director, cum a fost primul trimestru al anului 2021 pentru compania pe care o conduceți?

Denis Șova: Pentru SA „Cricova” primul trimestru din an a început cu dreptul. La finele trimestrului am îndeplinit scopurile propuse la 101%. Chiar dacă e pandemie am reuşit să ne mărim echipa, cu noi profesionişti în departamentele noastre. Astfel, împreună cu marea noastră echipă, încercăm să facem față provocărilor de zi cu zi. Anul trecut am avut și seceta din cauza căreia recolta de struguri a scăzut cu circa 50%. În 2021 condiţiile meteo sunt vizibil mai favorabile pentru a obţine o roadă mai bună. Plus la toate anul acesta se planifică recoltarea strugurilor de pe noile parcele plantate anii trecuţi. Respectiv suntem siguri că vom strânge o roadă bună din toate punctele de vedere.

C: În ce măsură ați resimțit în această perioadă efectele pandemiei?

D.Ș.: Pandemia a afectat foarte mult toate domeniile economiei și compania noastră nu este, din păcate, o excepție. Am avut infectări în rândul personalului, fapt care a creat unele impedimente. COVID-19 a lovit și în turism, iar noi știm că vinăriile din țară tot sunt puncte de atracție turistică. Numărul turiștilor străini care vizitau beciurile „Cricova” a scăzut cu 90%. În plus a existat riscul să fie afectate și vânzările pe piețele care sunt compromise de pandemie. Însă datorită profesionalismului echipei am reuşit să facem faţă.

An de an, „Cricova” încearcă să organizeze diverse manifestări în incinta Complexului turistic ,,Cricova” iar din cauza pandemiei am fost nevoiți să schimbăm formatul acestor evenimente şi să le adaptăm cerinţelor actuale. Recent am organizat „Zilele cosmonauticii la Cricova”, un eveniment dedicat primului zbor în spaţiu. În cadrul acestui eveniment am povestit despre vizita cosmonautului Iuri Gagarin în beciurile de la Cricova, am organizat o expoziţie tematică, la fel am expus în premieră cartea cu mesajul cosmonautului lăsat ca semn de mulţumire pentru timpul petrecut în galeriile noastre subterane.

C: În ce măsură ați reușit să realizați planurile pe care le-ați trasat pentru primul trimestru?

D.Ș.: Noi din start am creat un plan mai flexibil, în comparaţie cu ceilalţi ani pentru primul trimestru, însă adaptat şi bine structurat din punct de vedere strategic. Cum am menţionat anterior, planurile au fost îndeplinite la 101% de către echipă. Asta ne stimulează şi mai mult, respectiv suntem motivaţi să aducem rezultate şi mai bune în următoarele trimestre.Ţin să menţionez că echipa care muncește la Combinatul de vinuri „Cricova” SA este cea mai importantă, respectiv, organizăm munca oamenilor în condiţii de maximă siguranță. Canalizăm toată energia și forțele pentru a păstra echipa și a produce vinuri de calitate înaltă.

C: Cum se prezintă situația la capitolul exporturi în primul trimestru?

D.Ș.: Chiar dacă suntem într-o perioadă complicată, exporturile vinurilor noastre nu au încetat și chiar se realizează cu succes. Vinurile noastre se exportă în peste 37 de state ale lumii, iar cantitatea de vin exportată a crescut semnificativ în comparaţie cu 2020. Iar scopurile propuse pentru export în semestrul dat au fost atinse la 110%, un indicator mai bun decât în 2020. Tindem spre menţinerea acestei evoluţii şi în continuare, fapt ce ne va permite mai rapid să revenim la nivelul de dezvoltare înregistrat până la pandemie.

C: Ce puteți spune despre preferințele consumatorilor produselor Dvs. în primul trimestru?

D.Ș.: Gama de produse „Cricova” este una foarte variată. Avem spumante și vinuri de cea mai înaltă calitate și care corespund în totalitate preferințelor consumatorilor noștri. În ultimii ani există o tendință care pe noi ne bucură – oamenii apreciază tot mai mult vinurile de calitate înaltă și spumantele produse prin metoda clasică franceză. Luăm în permanenţă „pulsul” preferinţelor consumatorilor (lucru pe care l-am făcut şi în primul trimestru al anului curent) şi mă bucură că reuşim să facem faţă aşteptărilor lor la un nivel înalt.

În genere, consider că relaţia consumator producător în cazul companiei noastre a evoluat mult în bine în ultima perioadă şi există toate premisele pentru a privi cu mult optimism lucrurile din acest punct de vedere în perspectivă.

163383529_3737646312951447_5893073427623791604_n

C: Știm că ați reușit, în condiții destul de complicate, să deschideți un nou magazin peste hotare în primul trimestru. Mai aveți planificate evenimente de acest gen?

D.Ș.: Da, recent a fost deschis un magazin în Baku, capitala Azerbaidjanului – „Cricova Wine Gallery”. Pentru acest proiect s-a muncit foarte mult, s-a depus mult suflet și dedicaţie, iar inaugurarea a încununat eforturile depuse. Realizarea acestui obiectiv a fost posibilă datorită companiei ”An Investment Company”, reprezentată de Azimbekov Nuraddin și Aliyev Abbas, dar și de către conaționalul nostru Mustafayev Niyamaddin și va permite fortificarea prezenței vinurilor și divinurilor autohtone pe piața locală și popularizarea acestora în regiune.

Ne dorim, desigur, să ajungem în cât mai multe țări, să fim cât mai aproape de consumatorii noștri și facem tot ce ne stă în puteri pentru a realiza aceste obiective. Împărtășim fiecare realizare de care suntem mândri. În acest fel, în curând vă vom bucura și cu alte noutăți de acest fel.

C: În general, ce obiective aveți pentru perioada imediat următoare?

D.Ș.: Obiectivele rămân aceleași – să producem vin bun, să primim oaspeți dornici de a cunoaște regatul vinurilor „Cricova” etc. Ne dorim ca cât mai multe vinuri marca Cricova să fie apreciate cu medalii la cele mai prestigioase concursuri ale lumii și să implementăm noi tehnologii în materie de vânzare, viticultură, producere, etc. Desigur că un obiectiv pentru acest an este mărirea suprafețelor proprii cu plantații de viță-de-vie – de la 670 ha deținuți în prezent până la 1000 ha și, desigur, diversificarea sortimentului de produse în conformitate cu cererea care există pe piață.

C: Cu ce indicatori credeți că veți încheia anul 2021?

D.Ș.: Suntem optimiști și credem că vom încheia anul 2021 cu indicatori comparabili cu cei din anul 2019, înainte de pandemie sau poate chiar mai buni. Avem planuri de dezvoltare a activității noastre. Tindem spre cifra de 15 milioane de sticle anual, dintre care 2/3 exportate peste granițele țării și 1/3 realizate pe piața locală. De asemenea, suntem siguri că vom menţine poziţia de brandul nr.1 al ţării, dar și tindem spre recunoașterea internațională la acelaşi nivel.

C: Vă mulțumim!

Cristina Pendea

Share