Serviciul Vamal informează despre rolul Centrului Unic de Apel
Acum, toată informația privind activitatea vamală poate fi obținută în timp util cu efort minim și siguranță maximă în calitatea răspunsurilor primite.
Datorită faptului, că Serviciul Vamal este în proces de continuă modernizare şi de dezvoltare a unor standarde înalte de integritate cu publicul a fost creat Centrul Unic de Apel (Call –Center) al Serviciului Vamal. Mai mult, la doi ani de la crearea Call Centrului, acesta și-a confirmat utilitatea și eficiența. Agenții economici și persoanele fizice nu mai sunt puși în situația de a căuta informația în surse nesigure, cu riscul de a fi duși în eroare prin dezinformare.
Numărul persoanelor care solicită informații privind regulile de traversare a frontierei este în continuă creștere. Astfel, doar pe parcursul lunii august, în adresa Centrului Unic de Apel au fost înregistrate peste 600 întrebări, atât din partea mediului de afaceri, cât și din partea persoanelor fizice.
Urmare a examinării solicitărilor parvenite, cele mai frecvente dintre ele vizează modul de traversare a frontierei de stat de către persoanele fizice cu produse alimentare și medicamente (limita admisibilă, actele normative), introducerea şi scoaterea mijloacelor băneşti; vămuirea unităţilor de transport și modul de îmatriculare a acestora, prelungirea, costul şi locul de achitare a vinietei etc.
Recepţionarea apelurilor la linia de informare se efectuează în zilele de lucru, între orele 08.00-17.00, de către operator. În afara programului, toți solicitanții pot înregistra mesajul prin intermediul robotului, iar în cel mai scurt timp ei vor fi contactați pentru a li se oferi un răspuns.
Pentru a obține consultații sau a sesiza despre orice fraudă vamală, apelați numărul Centrului Unic de Apel: (+373 22) 574 111.
Mihaela Rotari