Regulamentul cu privire la modul de calculare a pensiilor, modificat
Cabinetul de miniștri a aprobat în ședința de ieri modificări la Regulamentul cu privire la modul de calculare a pensiilor. Inițiativa Ministerului Muncii, Protecției Sociale și Familiei vine ca o soluție pentru cazurile când modalitatea de calcul a pensiei nu era posibilă din cauza lipsei certificatului cu privire la venitul asigurat pentru întreaga perioadă de activitate, realizată anterior datei de 1 ianuarie 1999.
Potrivit unui comunicat al MMPSF, actualmente, la stabilirea pensiei, solicitantul prezintă certificatul cu privire la venitul asigurat pentru 15 ani de activitate (eliberat în 1999), din care se determină coeficientul individual al pensionarului.
Multe din documentele care pot confirma venitul asigurat realizat anterior implementării evidenţei individuale nu s-au păstrat la întreprinderi sau instituţii din cauza incendiilor, inundaţilor, conflictului armat, precum și pierderea sau distrugerea lor din Fondul Arhivistic.
Astfel, ministerul propune calcularea cuantumului pensiei în baza salariului mediu lunar pe ţară determinat pentru fiecare categorie de beneficiari (economia naţională/agricultură) pentru anul anterior anului de pensionare. Implementarea amendamentelor propuse în proiect nu va genera cheltuieli financiare suplimentare.
Maria Roșca