Laureatii concursului ”Marca Comerciala a anului 2014” au fost premiaţi!

Laureatii concursului ”Marca Comerciala a anului 2014” au fost premiaţi!

La 29 ianuarie curent, in cadrul Galei Businessului Moldovenesc, au fost premiati laureatii concursului ”Marca Comerciala a anului 2014”, organizat de catre Camera de Comert si Industie (CCI) si Agentia de Stat pentru Proprietatea Intelectuala din Republica Moldova (AGEPI). Concursul, aflat la a XII-a editie, este organizat traditional in cadrul expozitiei nationale ”Fabricat in Moldova” si ofera o posibilitate unica pentru a analiza experienta de creare si promovare a marcilor comerciale, ce permite evidentierea liderilor si stabilirea dinamicii comportamentului consumatorilor pe piata autohtona.

In deschiderea evenimentului, domnul Valeriu Lazar, presedintele Camerei de Comert si Industrie a Republicii Moldova, Presedintele Comitetului organizatoric al concursului, a tinut sa mentioneze ca acest concurs se organizeaza pentru prima data in conditiile Acordului de Comert Liber cu UE, de asemenea, a specificat faptul ca ”Marca comerciala” se bazeaza pe principiul continuitatii si inovatiilor iata de ce in fiecare an, au fost organizate noi categorii de premiere a intreprinderilor: Concursul Operator National Responsabil si Concursul pentru Realizari in domeniul calitatii cu subcategoriile: Produse industriale; Produse de larg consum; Produse alimentare si agricole; Servicii.

Doamna Lilia Bolocan, Directorul General AGEPI, vicepresedintele Comitetului organizatoric, in luarea sa de cuvant a mentionat ca marca este cea care contureaza personalitatea si identitatea produselor si serviciilor, in acelasi timp ea are si un rol de ”educare” a consumatorului in ceea ce priveste calitatea acestora. De asemenea, dumneaei a felicitat si incurajat cele mai active si curajoase intreprinderi ce au luat parte la concurs specificand ca ei reprezinta promotorii economiei nationale si ca ar trebui sa ne mandrim cu serviciile si produsele noastre.

Pe parcursul anilor 2003 -2014, in cadrul concursului, au fost prezentate in jur de 1000 de marci ale intreprinderilor din 16 regiuni ale tarii, municipiul Chisinau si Balti. In acest an, la concursul ”Marca comerciala a anului” au fost depuse 73 de dosare, care au concurat pentru distinctiile de la cele 9 nominalizari pentru 11 categorii de produse si servicii, si anume:

Nominalizarile conform criteriilor de consum: Aprecierea Consumatorilor, Marca locala.

Nominalizarile conform criteriilor de profesionalism: Debutul Anului, Marca comerciala Export, Marca comerciala Inter, Marca comerciala Favorita anului, Marca comerciala Responsabila Social, Marca Consacrata, Reputatie si Incredere.

Astfel, la cea de-a XII-a editie a concursului „Marca Comerciala a anului”, au fost acordate 58 de premii, inclusiv Mercuriu de Aur – 22 , Medalia de aur – 19; Medalia de argint -14; Medalia de bronz – 3. Distinctiile au fost inmanate laureatilor de catre E.S. Dl Pirkka Tapiola, seful Delegatiei Uniunii Europene in Republica Moldova si Dna Lilia Bolocan, Director General AGEPI.

De asemenea, in cadrul Galei Businessului Moldovenesc au fost premiate intreprinderile, invingatoare ale concursului „Premiul pentru realizari in domeniul calitatii”, concursului Medalia de Aur a Expozitiei nationale „Fabricat in Moldova”, precum si a concursului „Promovam siguranta alimentara”, organizat de Fundatia Est-Europeana cu sprijinul Uniunii Europene, Guvernelor Suediei si a Danemarcei. Distinctiile au fost inmanate laureatilor de catre E.S. Dna Ingrid Tersman, Ambasador al Suediei in Republica Moldova, Dl Octavian Calmic, Viceministrul economiei si Dl Valeriu Lazar, presedintele Camerei de Comert si Industrie a Republicii Moldova.

Gala Businessului Moldovenesc a fost organizat in premiera de catre Camera de Comert si Industrie in parteneriat cu Agentia de Stat pentru Proprietate Intelectuala (AGEPI), Ministerul Economiei, cu institutiile sale specializate – Organizatia pentru Dezvoltarea Intreprinderilor Mici si Mijlocii (ODIMM), Institutul National de Standardizare, Institutul National de Metrologie, Centrul national de acreditare „MOLDAC” – si Asociatia patronala in domeniul evaluarii conformitatii produselor, Fundatia Est-Europeana, Oficiul National al Viei si Vinului si Proiectul USAID CEED II.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mihaela Rotari

Share