(INTERVIU) Igor Roşca: Ne respectăm blazonul, oferind calitate la preţ accesibil
În cadrul unui interviu acordat pentru www.curentul.md, Igor Roşca, fondatorul „Rogob” SRL, a vorbit despre cum a fost anul 2022 şi despre planurile de viitor.
C: Dle Roşca, ne apropiem de finele anului 2022. Cum a fost acesta pentru compania Dvs.?
I.R.: A fost un an important, în care a trebuit să facem faţă noilor provocări, dar şi să implementăm strategia de dezvoltare pe care o avem. De asemenea, 2022 a fost un an jubiliar pentru noi – „Rogob” SRL a împlinit 25 de ani de activitate pe piaţa Republicii Moldova, iar aceasta a fost un prilej pentru a face şi un bilanţ a ceea ce s-a întâmplat în acest sfert de secol.
C: Şi cum au fost aceşti 25 de ani?
I.R.: Pentru familia noastră, aceşti 25 de ani au reprezentat un efort continuu depus iniţial de părinţii mei, apoi de mine pentru ca „Rogob” să devină ceea ce este astăzi. Am o satisfacţie aparte de la gândul că acea muncă titanică depusă în ultimul sfert de secol s-a soldat nu doar cu apariţia şi dezvoltarea unei afaceri moderne, ci şi cu faptul că „Rogob” a devenit o verigă importantă a economiei naţionale, contribuind prin impozite de sute de milioane la dezvoltarea ţării, dar şi la crearea de tot noi şi noi locuri de muncă. Aceasta îmi permite să afirm cu mândrie că „Rogob” îşi îndeplineşte cu brio atât misiunea comercial-economică, cât şi cea socială, exact aşa cum trebuie să fie orice afacere modernă într-o ţară cu economie de piaţă.
C: Vorbeaţi ceva mai devreme de provocări, cărora a trebuit să le faceţi faţă. Ce aţi avut în vedere?
I.R.: Păi, nu este un secret că întreaga economie naţională a fost pusă la grea încercare de războiul din ţara vecină şi noi, fiind o importantă verigă a economiei naţionale, nu aveam cum să nu resimţim acest lucru. Atunci când ai un război în imediata ta apropiere, el influenţează, într-o măsură mai mare sau mai mică, totul – de la logistică şi starea de spirit a echipei până la consum. Şi pentru a reduce din aceste influenţe nefaste, e nevoie de eforturi suplimentare. Mai ales că războiul a venit când noi încă nu reuşisem bine să scăpăm de pandemie, iar efectele crizei economice provocate de aceasta erau şi sunt încă sesizabile. Dar, indiferent de aceste probleme şi de provocările menţionate, mă bucur că am reuşit nu doar să rezistăm, ci şi să continuăm procesul de dezvoltare în care suntem antrenaţi de ceva timp. Iar rezultatele înregistrate în acest sens sunt destul de bune.
C: Aţi putea deschide parantezele la această temă?
I.R.: Urmând strategia noastră de dezvoltare, în 2022 ne-am consolidat poziţia pe care o avem pe segmentul nostru de piaţă. Astfel, numărul de magazine din propria reţea – „Rogob Foodmart” a ajuns la 50, fiind prezenţi cu produsele noastre şi în alte peste 5 000 de unităţi comerciale.
De asemenea, aş menţiona că reuşim să rămânem în topul preferinţelor consumatorilor de mezeluri. Cineva din colegii Dvs. de breaslă făcuse chiar şi un clasament la un moment dat, care arăta că cel mai bine se vând anume produsele „Rogob”, ceea ce pentru noi este un motiv de mândrie şi un indiciu clar că ne respectăm blazonul, oferind calitate la preţ accesibil.
În acest an, minimum două clasamente ne-au plasat pe prima poziţie în topul angajatorilor din industria mezelurilor. Şi în context voi aminti că avem peste 800 de angajaţi. Pentru mine este un motiv de mare satisfacţie să ştiu că „Rogob” SRL le oferă acestor oameni un loc de muncă acasă, lângă cei dragi şi ei nu sunt nevoiţi să ia calea pribegiei ca mulţi dintre conaţionalii noştri.
Şi în 2022 am rămas unul dintre cei mai mari contribuabili, iar aceasta iarăşi mă face să mă simt mândru pentru compania noastră, pentru colegii mei. Încă nu avem datele finale (şi e firesc să fie aşa, căci anul încă nu s-a încheiat), dar voi aminti că în 2021 noi am achitat sub formă de impozite circa 150 milioane lei.
Toate cele menţionate arată că, deşi anul a fost greu, avem cu ce ne mândri.
C: Dl Roşca, ce credeţi că au determinat aceste rezultate frumoase în anul 2022?
I.R.: Ceea ce şi în anii precedenţi. Eu nu o dată am spus că avem o echipă de profesionişti, care muncesc cu dedicaţie; avem o strategie de dezvoltare clară pe care o implementăm pas cu pas; avem un set de principii şi valori pe care le respectăm cu stricteţe. Astfel, pentru noi calitatea produsului este primordială; sănătatea consumatorilor e factorul principal care ghidează compania noastră atunci când creează produsul; pentru noi e principial ca oamenii să aibă pe mesele lor doar produs calitativ şi proaspăt; preferinţele consumatorilor ne ghidează în activitatea noastră zi de zi; în tot ceea ce facem, ne bazăm pe inovaţie, progres şi inventivitate. Iată, pe scurt, ceea ce determină rezultatele de care aţi întrebat.
C: Ce planuri de viitor aveţi, inclusiv pentru anul 2023?
I.R.: Strategiile noastre de dezvoltare niciodată nu se fac pentru un an, ci pentru perioade ce cuprind mai mulţi ani. Noi stabilim obiectivele, apoi planurile de acţiuni ce urmează a fi implementate pentru a realiza respectivele obiective. Apoi, calculăm efortul ce trebuie depus în coraport cu timpul. În final, obţinem şi perioada de timp necesară pentru a parcurge calea ce se impune pentru realizarea obiectivelor trasate. Din acest punct de vedere, vă pot spune că 2023 va fi pentru noi o nouă etapă în implementarea planurilor de dezvoltare pe care le avem şi pe care le realizăm consecvent. Vom munci la fel de mult ca şi până acum şi cu siguranţă 2023 ne va apropia şi mai mult de realizarea obiectivelor stabilite.
C: Vă mulţumim pentru timpul acordat, pentru interviu şi vă dorim noi succese în continuare.