În incinta Centrului Comercial „Unic” s-a deschis un nou magazin „DININIMĂ”

În incinta Centrului Comercial „Unic” s-a deschis un nou magazin „DININIMĂ”

La 25 octombrie curent, în incinta Centrului Comercial „Unic”, a avut loc deschiderea oficială a unui nou magazin „DININIMĂ”, în cadrul căruia sunt expuse branduri autohtone de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii. Magazinul a fost lansat prin investiții comune dintre cele mai importante branduri de confecții din Moldova, în colaborare cu Asociația Producătorilor din Industria Ușoară (APIUS) și cu sprijinul Proiectului de Competitivitate al USAID Moldova, potrivit unui comunicat al Ministerului Culturii.

La eveniment au fost prezenți ministrul Culturii Monica Babuc, directorul USAID Moldova  Karen R. Hilliard, conducerea APIUS, tinerii designeri din țară și publicul interesat de produsele autohtone. În cadrul ceremoniei, ministrul Culturii Monica Babuc a mulțumit partenerilor de dezvoltare, Ambasadei SUA la Chișinău și Programului USAID Moldova, pentru sprijinul constant acordat promovării industriilor creative din Republica Moldova și susținerea unor importante proiecte culturale ale Ministerului, precum festivalul descOperă și restaurarea Bisericii “Adormirea Maicii Domnului” de la Căușeni. Oficialul a afirmat că Ministerul Culturii va susține în continuare proiectul „DININIMĂ” și se va încadra inclusiv și financiar pentru promovarea acestuia în toată lumea, menționând despre defileul planificat pentru luna februarie a anului viitor la Paris, în cadrul căruia câțiva designeri din Moldova vor avea posibilitatea de a-și prezenta colecțiile. Monica Babuc a remarcat spiritul de creativitate al brandurilor moldovenești și calitatea modelelor pe care le poartă cu plăcere.

Magazinul „DININIMĂ”, situat în centrul comercial UNIC, a adunat 40 de mărci autohtone, 36 dintre care s-au extins pe piața internațională, unite sub brandul național „DININIMĂ – Branduri de Moldova”.

Brandul „Din Inimă”, apărut în anul 2012, a fost lansat de către Asociația Patronală a Industriei Ușoare (APIUS), cu susținerea financiară a Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID) Moldova, pentru promovarea mărcilor autohtone de modă. Acesta a devenit un brand național, care a revigorat încrederea în moda autohtonă și a îmbunătățit percepția populației despre produsele locale. Cu ajutorul financiar al USAID, în ultimii ani în Republica Moldova a apărut un număr tot mai mare de companii care pun accent pe creativitate, produc deja sub marcă proprie și care au început să-și extindă rețelele de magazine. În prezent, proiectul „DININIMĂ” este o platformă pentru promovarea a peste 70 de mărci autohtone, care cooperează între ele pentru extinderea rețelei de magazine și pentru deschiderea de magazine multi-brand.

Industria modei este vitală pentru creșterea economică a țării în ceea ce privește exporturile, locurile de muncă și dezvoltarea regională. Această industrie este unul dintre cei mai mari exportatori, reprezentând 20% din exportul total al Moldovei. Industria ușoară numără 23.000 de angajați, care cuprinde mai mult de 90% dintre femeile din mediul rural. Femeile antreprenoare conduc sau dețin aproximativ jumătate din afaceri.

Maria Roșca
Share