Avia Invest a finalizat lucrările de betonare a primului segment de 1 250 m al noii piste
Continuând planul de modernizare a infrastructurii Aeroportului Chişinău, Avia Invest anunţă finisarea lucrărilor de betonare la primii 1 250 m a noii piste, a căii de rulare Alfa ce a fost reconstruită de la zero, precum şi a peronului. Astfel, lucrările au cuprins o suprafaţă ce depăşeşte 100 mii m2, potrivit unui comunicat de presă.
Drept rezultat, procesul de betonare a primului segment de 1 250 m al noii piste a fost finalizat. Lucrările au fost efectuate conform proiectelor realizate în cele mai mari aeroporturi Europene, cu respectarea celor mai înalte standarde.
Peronul a fost extins cu un segment cu suprafaţa de 45 mii m2 care a fost construit de la zero. În rezultatul extinderii peronului şi reconstrucţiei peronului vechi, Aeroportul Internaţional Chişinău dispune deja de 27 locuri de parcare perfect funcţionale, ceea ce depăşeşte esenţial obligaţiile de reconstrucţie a numărului de parcări pentru aeronave prevăzute pentru etapa I de modernizare.
În condiţiile de temperaturi ridicate, compania administrator alocă resursele necesare astfel încât cursul lucrărilor de reconstrucţie desfăşurate pe aerodrom să nu fie întrerupt. Astfel, se lucrează într-un ritm alert şi pe timp de noapte. Numărul unităţilor de transport antrenate în acest proces s-a dublat. Zilnic pe şantierul de la Aeroportul Chişinău sunt implicaţi peste 200 lucrători şi 120 maşini şi tehnică specială modernă.
Actualmente, lucrările de terasament a zonelor laterale a noii piste şi a căii de rulare Alfa sunt pe ultima sută de metri. Sunt în proces de finalizare şi lucrările de balizaj luminos pe suprafeţele noi betonate pentru rulajul aeronavelor. Totodată, au loc lucrări de conectare la reţeaua electrică de iluminare a peronului pe timp de noapte cu instalarea a 13 piloni cu o înălţime de peste 30 m. Întreg sistemul de iluminare LED este produs şi instalat de către compania cu renume mondial HELLA.
Reamintim faptul că Avia Invest a luat decizia de a construi o a doua pistă pentru a nu restricţiona traficul aerian pe Aeroportul Chişinău, pe perioada cât pista de bază (3590 m) se află în proces de reconstrucţie. În acest mod, sunt evitate toate problemele din punct de vedere al siguranţei zborurilor, disconfortul călătorilor precum şi cel al companiilor aeriene, prin oferirea acestora a posibilităţii de operare 24/24 de pe Aeroportul Chişinău.
Deasemenea, compania administrator implementează cele mai eficiente soluţii astfel încât Aeroportul Internaţional Chişinău să se menţină ca unul dintre cele mai moderne şi sigure aeroporturi din regiune.
Mihaela Rotari