Creat pentru a fi savurat, Vinul Moldovei își propune să surprindă vizitatorii expozițiilor de talie mondială

Creat pentru a fi savurat, Vinul Moldovei își propune să surprindă vizitatorii expozițiilor de talie mondială

Vinul Moldovei revine în acest an la cele mai importante expoziții specializate de talie mondială ca să consemneze un important salt calitativ al produselor vitivinicole autohtone. Realizările brandului de țară „Wine of Moldova” vor fi prezentate publicului internațional la „ProWein 2017”, Dusseldorf (Germania), între 19-21 martie 2017 și „China Food and Drink Fair 2017”, Chengdu (China), între 23-25 martie 2017, informează Serviciul de informare și comunicare cu mass-media.

Cu mesajul umbrelă: Creat pentru a fi savurat, Vinul Moldovei își propune să surprindă vizitatorii ambelor expoziții cu master-classuri interactive, moderate de experți internaționali, dar și prin organizarea, în premieră, a tururilor virtuale în cele mai renumite crame din Moldova. Participarea țării noastre la cele două evenimente este organizată și finanțată de Oficiul Național al Viei și Vinului, cu susținerea partenerului strategic de dezvoltare, Proiectul de Competitivitate din Moldova finanțat de USAID și Guvernul Suediei și suportul Proiectului CBI din Olanda.

Vasile Luca, viceministrul Agriculturii şi Industriei Alimentare: „În acest an Vinul Moldovei va fi prezent la evenimentele de pe cele două piețe strategice (UE și China) pentru a demonstra că Moldova a făcut progrese impresionante în ceea ce privește calitatea produselor sale. În rezultatul celor mai recente reforme din sector – lansarea vinurilor cu IGP și a Registrului Vitivinicol, aprobarea Regulamentului de calitate „Wine of Moldova” – care asigură calitatea superioară și trasabilitatea fiecărui produs, Republica Moldova devine, indiscutabil, un partener de încredere în domeniul vitivinicol la nivel internațional.”

Gheorghe  Arpentin, directorul ONVV: „Expunerea Moldovei în acest an la evenimentele internaționale reconfirmă că strategia complexă de marketing adoptată de țara noastră și eforturile ONVV au dat rezultate importante în ceea ce privește calitatea „Wine of Moldova”. Mai mult decât atât, mizăm și pe potențialul pentru turismul vitivinicol în țara noastră, abordând subiectul într-o manieră inovativă și spectaculoasă – oferirea de tururi virtuale, care demonstrează „pe viu” atuurile Moldovei.”

Diana Lazăr, vicedirectorul Proiectului de Competitivitate din Moldova: „La 3 ani de la lansarea internațională a brandului Wine of Moldova, ne bucurăm de creșterea notorietății acestuia, devenind simbolul unei noi generații de vinificatori. Creșterea anuală de aproximativ 20% a exporturilor de vinuri îmbuteliate pe noile piețe denotă profesionalismul Oficiului Național al Viei și Vinului care, prin parteneriatul public-privat eficient, reușește să poziționeze Republica Moldova ca producător de vinuri de calitate. Prin asemenea acțiuni calitative de promovare, vom reuși să menținem tendința de creștere a exporturilor în Uniunea Europeană și China, iar Proiectul de Competitivitate din Moldova va susține eforturile industriei vinicole.”

Precizăm că, ONVV este expertul nr.1 în sectorul vitivinicol, care contribuie la reglementarea și dezvoltarea domeniului, servind drept platformă pentru acțiunea comună a tuturor celor implicați în creșterea competitivității produselor vinicole, valorificarea autenticității și orientarea spre consumator. Printre obiectivele sale de bază se numără diversificarea piețelor de desfacere și promovarea vinurilor moldovenești prin programul național și brandul național vinicol „Vinul Moldovei. O legendă vie”.

Mihaela Rotari

Share