Cea mai populară întrebare adresată Serviciului Vamal

Cea mai populară întrebare adresată Serviciului Vamal

În scopul creării unui dialog constructiv și răspunderea la solicitările și întrebările persoanelor fizice și juridice în regim operativ și optim, Serviciul Vamal al Republicii Moldova a creat Centru de Apel – Call Center.

Linia de informare vine în sprijinul tuturor cetăţenilor care îşi planifică o călătorie de peste hotare, sau celor aflaţi în străinătate care vizitează Republica Moldova şi sunt interesaţi de condiţiile de trecere a mărfurilor peste frontiera.

Numărul cetăţenilor care se documentează din timp privind regulile vamale este în continuă creştere, ori cu cît mai bine vor cunoaşte cetăţenii drepturile şi responsabilităţile sale, cu atît mai puţine întrebări vor apărea nemijlocit la momentul trecerii frontierei şi traficul va fi fluidizat la maxim. Acest serviciu poate fi exploatat prin cele mai moderne instrumente: skype, e-mail și nemijlocit rețea telefonică.

În anul 2014 au fost înregistrate circa 7090 apeluri. Ținem să menționăm că la toate solicitările a fost acordat un răspuns corect, exidistant în conformitate cu prevederile legislației în vigoare.

Analiza întrebarilor parvenite denotă, că cel mai mult cetăţenii sunt interesaţi de modul de achitare a vinietei, de mărfurile care pot fi traversate de către persoanele fizice peste frontiera vamală, vămuirea mijloacelor de transport, calcularea taxei vamale etc.

Răspunsurile la cele mai frecvente întrebări sunt plasate în rubrica Consultant vamal.

Una din întrebările frecvente se referă la calcularea taxei vamale, iar pentru a simplifica accesul la această informație, Serviciul Vamal oferă prin intermediul paginii web, tuturor celor interesați accesul la baza de date TARIM/ Tariful Vamal Integrat al Republicii Moldova/, care permite determinarea taxei vamale și impozitelor percepute la import. Modul de accesare a TARIM este prezentat în Ghidul video, care oferă cîteva exemple practice (Ghidul poate fi accesat aici).

Pentru îmbunătăţirea serviciului, pe pagina web a instituţiei a fost creată o rubrică separată dedicată Call Center-ului, unde pot fi aflate detalii privind modul de solicitare a informațiilor.

Mihaela Rotari

Share