Vizite de consultanță în mai multe puncte comerciale din capitală
În contextul intensificării comerțului din piețe și centre comerciale în perioada sărbătorilor de iarnă, inspectorii Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței realizează vizite de consultanță în mai multe puncte comerciale din capitală.
Astfel, în urma supravegherii acestor centre comerciale, specialiștii au constatat unele nereguli în procesul de comercializare a mărfii, și anume: lipsa pe unele etichete a informației în limba de stat, lipsa Registrului de reclamații, promoții pentru consumatori afișate incorect.
În scopul evitării practicilor comerciale înșelătoare, care pot fi alimentate de majorarea fluxului de cumpărători, reprezentanții Agenției atenționează consumatorii să fie atenți atunci când procură articole vestimentare, încălțăminte sau alte obiecte în această perioadă:
- Cereți de la vînzător toată informația despre produsul de care sunteți interesat, vînzătorul este obligat să ofere toată informația despre produs, inclusiv despre promoțiile existente;
- Fiți atenți la prețurile indicate în cadrul ofertelor!
- Informați-vă de la vânzător care este produsul redusși concret, care este reducerea făcută. Dacă se declară că în cadrul promoției se face o reducere de până la 20%, 30 % sau 70% atunci cel puțin un produs din magazin trebuie să existe la o reducere 20%, 30 % sau 70%
- Asigurați-vă printr-un calcul simplu dacă reducerea este una reală. Se atestă practica de a majora prețul dublu sau triplu cu o zi înainte de a anunța oferta, ulterior reducându-l la 50 %;
- Aflați dacă promoția mai este valabilă. Imediat ce s-a sfârșit perioada promoțională, vânzătorul trebuie să înlăture orice informație care ar induce consumatorul în eroare.
Mihaela Rotari