“Unde nu există matematică, nu există nimic“. Cine spune asta
În contextul modernizării educației și promovării carierii în domeniile științei, ingineriei și tehnologiilor moderne, în cadrul Proiectului de Competitivitate al USAID Moldova, în parteneriat cu Ministerul Educației al Republicii Moldova, a fost elaborat Conceptul privind Educația STEM (Științe, Tehnologie, Inginerie, Matematică) din Republica Moldova. În scopul colectării de idei, care vor contribui la definitivarea conceptului, miercuri, 12 octombrie, la ședința extinsă a fost prezentat Conceptul.
Potrivit unui comunicat de presă, la şedinţă au participat conducerea ministerului educației și alți reprezentanți ai instituțiilor de stat, ai proiectelor naționale și internaționale.
Vasile Marina, viceministrul educației, responsabil de învățământul superior, a menționat importanța implementării conceptului STEM: “Unde nu există matematică, nu există nimic. Facultățile de științe exacte au nevoie de cadre didactice tinere, iar aceste științe reale antrenează logica și memoria. Disciplinele reale reprezintă un rol esențial în dezvoltarea domeniului educației” , a subliniat viceministrul educației.
“Conceptul STEM trebuie realizat înca din cilcul primar, astfel încât să identificăm noi modalități de predare, capacitați și soluții pentru a impulsiona dezvoltarea domeniului educației” , a spus viceministrul educației, responsabilă de învățământul general, Elena Cernei.
Expertul internațional din cadrul Proiectului de Competivitate al USAID Moldova, John O’ Sullivan a accentuat că o democrație durabilă are nevoie de sectoare economice cu forțe de muncă bine pregătite, calificate, pentru ca viitorii specialiști să-și poată face o carieră de succes: ”În SUA termenul STEM a fost introdus acum 12 ani, ulterior, răspândit în întreaga lume. Acest concept prevede îmbunătățirea practicii de predare, stabilirea mai multor parteneriate atât interne, cât și externe. Datorită acestui sistem va avea loc facilitarea însușirii științelor exacte”, a adăugat John O’ Sullivan.
Conceptul privind Educația STEM a fost elaborat în cadrul Proiectului de Competivitate al USAID Moldova, în parteneriat cu Ministerul Educației, care susține modernizarea educației și dezvoltarea capitalului uman. Disciplinele STEM formează abilitați de gândire critică, stimulează creșterea interesului pentru domeniile tehnice și inginerești, catalizând astfel formarea noii generații de inovatori.
Doina Secrieru