A fost elaborat în comun cu partenerii externi – Curriculumul pentru învăţământul dual! Iată mai multe detalii
Reprezentanţi ai şapte şcoli profesionale din ţară, Ministerului Educaţiei, Culturii și Cercetării şi organizaţiilor internaţionale au participat la atelierul de lucru „Progrese în elaborarea curriculumului pentru învățământul profesional tehnic dual”. Evenimentul a avut loc miercuri, 4 octombrie, în incinta Centrului Educaţional Pro Didactica.
Atelierul a avut drept scop promovarea dezvoltării curriculare a meseriilor care se realizează prin sistem dual. În acest context, Doina Soltan, consultant superior în cadrul Ministerului Educației, Culturii și Cercetării a remarcat susținerea din partea ministerului a actorilor implicați activ în acest proces. „Sistemul dual de instruire contribuie esenţial la dezvoltarea și formarea muncitorilor, racordată la cerințele pieței de azi. Prin această contribuție, esențială în procesul dezvoltării învățământului profesional tehnic, se pune în aplicare Strategia 2020”, a subliniat reprezentanta Ministerului.
Prezentă la evaluarea curriculumului pentru ÎPT dual, directoarea Şcolii Profesionale Nr.5 din Bălţi, Lucia Caraiman, a declarat că formarea duală asigură elaborarea curriculumului împreună cu angajatorul, instruirea la locul de muncă, conform cerinţelor angajatorilor şi adaptarea tinerilor specialişti la locul de muncă. „Este important ca programele curriculare să fie elaborate împreună cu angajatorul, numai aşa vom reuşi să pregătim muncitori calificaţi, care vor corespunde cerinţelor pieţei muncii şi tendinţelor de dezvoltare a noilor tehnologii”, a subliniat Lucia Caraiman.
Un element inovativ în cadrul discuţiilor a fost prezentarea drepturilor şi nevoilor de dezvoltare şi de sănătate ale adolescenţilor şi tinerilor în cadrul învăţământului profesional tehnic. Reprezentanta UNFPA, Fondul ONU pentru Populaţie în Moldova, Rita Columbia, a salutat iniţiativa de a include deprinderile şi condiţiile de viaţă în curriculumul pentru ÎPT dual, acestea fiind esenţiale atât în dezvoltarea abilităţilor de viaţă pentru tinerii specialişti, cât şi pentru o mai bună productivitate a muncii.
Reamintim că în Moldova sunt circa 600 de elevi încadraţi în programe de învăţământ dual.
Mihaela Rotari