Turcia, pe primul loc în topul preferinţelor turiştilor moldoveni
Biroul Naţional de Statistică informează, că în ianuarie-iunie 2016 agenţiile de turism şi turoperatorii au acordat servicii turistice la 86,9 mii de turişti şi excursionişti, cu 9,0% mai puţin decît în perioada corespunzătoare din anul 2015. Reducerea numărului de turişti şi excursionişti a fost condiţionată de micşorarea participanţilor la turismul receptor (-15,0%) şi emiţător (-10,9%). Totodată, numărul acestora a fost în creştere la turismul intern cu 2,1%.
Din cei 5,7 mii de turişti şi excursionişti străini, care au vizitat Republica Moldova în ianuarie-iunie 2016 şi au beneficiat de serviciile agenţiilor de turism şi a turoperatorilor, 69,3% au sosit în scopuri de odihnă, recreere şi agrement, 22,1% – de afaceri şi profesionale şi 3,9% – de tratament.
Ponderi mai însemnate în numărul total de turişti şi excursionişti străini sosiţi în Republica Moldova le-au revenit cetăţenilor din România (18,4%), Ucraina (12,0%), Federaţia Rusă (11,0%), Germania (7,4%), Statele Unite ale Americii (6,9%), Polonia (4,9%), Turcia (4,3%), Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord (3,2%), Italia (3,1%), Japonia (2,8%), Danemarca, Israel şi Olanda (cîte 2,4%), China (2,0%), Suedia (1,8%).
Prin intermediul agenţiilor de turism şi turoperatorilor în ianuarie-iunie 2016 au plecat în străinătate 64,7 mii de turişti şi excursionişti, cu 10,9% mai puţin comparativ cu aceeaşi perioadă din anul 2015. Majoritatea cetăţenilor moldoveni au plecat în străinătate în scopuri de odihnă, recreere şi agrement (98,9%). Cetăţenii Republicii Moldova au preferat să călătorească, în principal, în Turcia (28,8% din total plecaţi în străinătate), Bulgaria (25,6%), România (19,5%), Grecia (12,0%), Ucraina (2,1%), Italia (1,5%), Spania (1,1%), Republica Cehă (0,9%).
Numărul de turişti şi excursionişti participanţi la turismul intern în ianuarie-iunie 2016 a constituit 16,5 mii, în creştere cu 2,1% comparativ cu perioada similară din anul 2015. Deplasarea rezidenţilor moldoveni în interiorul ţării, în scop turistic, a fost organizată în special de agenţiile de turism şi turoperatorii din municipiul Chişinău (48,9%) şi regiunile de dezvoltare Centru (29,0%) şi Sud (21,1%).
Mihaela Rotari