Tot mai mulți consumatorii rămân nemulțumiți de calitatea serviciilor turistice. Sinteza reclamațiilor!
Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP), a fost sesizată în ultima perioadă de numeroși consumatori privind prestarea necalitativă a reparației autovehiculelor de către agenții economici care utilizează acest gen de activitate.
Astfel, 5 dintre petițiile depuse de către consumatori au invocat ca motiv de reclamație, reparația necorespunzătoare a automobilelor. Dacă în unele cazuri, consumatorii se plâng pe faptul că piesele înlocuite nu sunt de calitate sau nu au fost efectuate lucrări corespunzătoare de vopsire a mașinii, schimbare a uleiului etc., de această dată consumatorii au reclamat încălcarea drepturilor lor de a primi o confirmare pentru serviciul achitat (bon fiscal. Aceste petiții au fost redirecționate către Serviciul Fiscal de Stat, care urmează să le examineze conform competențelor.
Totodată, în perioada sezonului estival, consumatorii rămân nemulțumiți și de calitatea serviciilor turistice, și anume cazarea necorespunzătoare în cadrul hotelelor. (2 petiții), precum și de calitatea serviciilor avia (2 petiții)- reclamații readresate autorității competente.
În adresa Agenției au parvenit și alte plângeri în vederea prestării serviciilor neadecvate: înșelare la volum în cadrul unei stații PECO, serviciu necorespunzător de telefonie mobilă și internet, diferența de preț raft-casă, practici comerciale incorecte în cadrului unei case de amanet etc.
Ceea ce ține de achiziționarea produselor, consumatorii au întâmpinat probleme la: procurarea încălțămintei neconforme (3 petiții), a unui telefon mobil cu defect, televizor neconform, congelator, ferestre din PVC, foi de ardezie- toate s-au dovedit a fi necalitative, ceea ce a condiționat solicitarea de către consumatori de a înlocui aceste produse sau de a cere restituirea contravalorii bunului.
Pentru începutul trimestrului III, APCSP a înregistrat un număr de 32 de petiții.
Mihaela Rotari