Toate subdiviziunile MAI implicate la gestionarea traficului la frontieră

Toate subdiviziunile MAI implicate la gestionarea traficului la frontieră

Subdiviziunile Ministerului Afacerilor Interne și-au mobilizat efectivul de personal, pentru a oferi tot suportul în ameliorarea procesului de gestiune a cozilor de tiruri, ce tranzitează țara noastră spre direcția UE.

Astfel, menționăm activitățile implementate la ora actuală pentru fluidizarea fluxului de transport de mărfuri și de a preveni perturbarea ordinii publice în zonele limitrofe punctelor vamale.

Poliția de frontieră menține dialogul activ cu partea omologilor din România, pentru a sincroniza fluxurile de personal și autoturisme; aplică mecanismul de fluidizare „REVERS” în arterele de traversare aglomerate, pentru a direcționa tirurile spre locurile de staționare, identifică din mulțime și prioritizează spre procesare transportul de mărfuri rapid perisabile.

Angajații Inspectoratului Național de Securitate Publică al IGP activează intensiv la monitorizarea traficului rutier în zonă și asigurarea ordinii publice. Totodată, în contextul în care pentru circulație este disponibilă o singura bandă, Poliția în comun cu alte autorități a demarat un proiect de aplicare a unor marcaje rutiere din 300 în 300 de m, în formă de chenar, cu o lungime de 20 de m, ca spațiu de refugiu, pentru ca să poată fi permisă trecerea vehiculelor din sens opus. Marcajele vor fi provizorii, de culoare galbenă și pe ele va fi interzisă staționarea autocamioanelor.

Serviciul de salvatori și pompieri a creat echipe mobile, formate din paramedici, ce oferă asistența medicală și de consultanță primară șoferilor, ce se află de mai multe zile în așteparea controlului vamal. La fel a fost creat un punct medical în satul Cioara, r. Hîncești, dat fiind numărul în creștere a unităților de transport la PTF.

Carabinierii au creat echipe mixte formate din carabinieri și medici, ce patrulează zonele aglomerate la punctele de trecere a frontierei Leușeni și Sculeni și participă în dialog preventiv cu șoferii de tiruri, în acordare de suport informațional, pentru a preveni riscurile pentru sănătate însoțite de vremea caniculară și timpul îndelungat de așteptare.

Centrul național unic de coordonare integrată a acțiunilor de ordine publică al MAI lucrează, la nivel instituțional, la înaintarea propunerii de aprobare a unei decizii în cadrul Comisiei Situații Excepționale, prin care administratorul drumului de comun cu administrația publică locală ar fi obligați să amenajeze parcări, cu sau fără plată, în spațiul din adiacentul posturilor vamale, astfel camioanele vor fi direcționate și nu vor crea impedimente altor participanți la trafic, staționând pe acostament. În același timp, MAI menține comunicarea cu omologii din Romania pentru a identifica soluții pentru anticiparea creșterii exponențiale a unităților de transport de mărfuri, ce nu reușesc să fie procesate din cauza lipsei unui mecanism transnațional coordonat. La momentul actual, se identifică mecanismul integrat de perfectare a actelor de la distanță, întru evitarea perfectării declarațiilor de tip ,,T-1” exclusiv la fața locului, fapt care ar facilita și scurta timpul de traversare a frontierei.

Menționăm că, serviciile MAI sunt implicate la maxim în gestionarea fluxului sporit de transport, dar procesele ce le poate gestiona ministerul și serviciile sale sunt limitate până la traversarea de persoane la PTF. Vămuirea și tranzitarea de bunuri, de la care se crează rând la punctele de trecere a frontierei, este o atribuție ce nu aparține arsenalului de servicii MAI.

Share