Sondajul care schimbă datele din domeniul publicităţii stradale

Sondajul care schimbă datele din domeniul publicităţii stradale

„Intelect Group” a prezentat rezultatele unei cercetări sociologice, care arată percepţia locuitorilor capitalei faţă de situaţia din domeniul publicităţii stradale.

Astfel, la întrebarea: „Ce tip de informație vă este mai ușor să percepeți?”, marea majoritate – 81% au oferit răspunsul „vizuală”, iar 13% – „auditivă”. Restul nu au ştiut ce să răspundă.

La întrebarea: „Contribuie publicitatea vizuală în luarea deciziei privind alegerea unui produs?”, 58% – au declarat că, contribuie, iar 27% – că nu contribuie.

Cât despre cât de utilă este publicitatea vizuală în mun. Chișinău, 58% au declarat că este utilă, iar 20% – că nu este utilă.

La întrebarea: „Cum apreciați activitatea Autorității Publice Municipale în dezvoltarea mediului urban și publicității vizuale?”. Astfel, 24% au apreciat-o ca „de succes şi profesională”, 46% – neprofesionistă şi incompetentă”, iar 30% au declarat: „nu mă interesează, ei soluţionează doar probleme proprii”.

La întrebarea: „Acordați încrederea primarului în dezvoltarea mediului urban și publicității vizuale?”. Astfel, 52% – au dat răspunsul „Nu”, 21% – „Da”, iar 27% – „Nu ştiu”.

Ian Lisnevschi, Directorul „Intelect Group”, a declarat că, la realizarea sondajului, a fost aplicată metoda anchetei pe bază de chestionar. Eşantionul cercetării a fost realizat prin metoda aleatorie, ţinându-se cont de distribuţia reprezentativității pentru municipiul Chişinău. În total au fost colectate 984 de chestionare, iar culegerea datelor în teren a avut loc în perioada 4 – 18 aprilie 2016.

Sandu Osadcenco, reprezentantul Asociaţiei Agenţiilor de Publicitate din Moldova, care a comandat această cercetare sociologică, a spus că astfel Asociaţia şi-a dorit să afle care e percepţia oamenilor faţă de situaţia din acest important domeniu de activitate, cu atât mai mult că el a intrat în atenţia sporită a opiniei publice în ultimul timp.

Amintim că Primarul Dorin Chirtoacă intenţionează să demonteze panourile publicitare de pe unele străzi din capitală, începând cu 1 iunie 2016.

Mihaela Rotari

Share