Serviciul 112: Cetățenii apelează mult mai responsabil la numărul unic de urgență

Serviciul 112: Cetățenii apelează mult mai responsabil la numărul unic de urgență

„De la lansarea Serviciului 112 în Republica Moldova, la numărul unic de urgență 112 a fost înregistrat cel mai mic număr de apeluri care nu reprezintă urgențe, astfel în sistemul informațional automatizat au fost recepționate sub 40% de apeluri din fluxul total de apeluri, o valoare care s-a îmbunătățit considerabil în raport cu perioada similară din anii precedenți”, comunică reprezentanții Serviciului 112, informează OFICIAL. 

„Acest lucru demonstrează că cetățenii apelează mult mai responsabil la numărul unic de urgență, cum ar fi situațiile de ameninţare reală, bruscă, la viaţa, la sănătatea și siguranta acestora. În această perioadă, cetățenii sună mai des la numărul unic de urgență 112 din mai multe motive. De cele mai multe ori, pentru a raporta urgențe medicale – afecțiuni respiratorii, dureri abdominale sau de spate, hipertensiune arterială, precum și accidente, conflicte și incedii. Menționăm că, în zilele de odihnă au fost semnalate conflicte de amploare, cu un nivel de agresivitate semnificativ”, mai spun reprezentanții Serviciului.

„Totodată, cetățenii au sunat la numărul unic de urgență 112 pentru a afla informații privitor la noul coronavirus, fără a avea situații de urgențe reale”, adaugă sursa.

Doina Secrieru

Share