Republica Moldova – promovată ca și destinație turistică la cea mai prestigioasă Expoziție internațională de turism din lume – ITB Berlin
Republica Moldova a fost promovată ca și destinație turistică la cea mai prestigioasă Expoziție internațională de turism din lume – ITB Berlin, Germania, în perioada 7-11 martie 2018, informează Oficial.
Potrivit unui comunicat de presă, delegaţia moldovenească a fost condusă de către Stanislav RUSU, Director general al Agenţiei Turismului a Republicii Moldova, şi a inclus reprezentanţi ai 9 agenții de turism, 5 vinării și mediul asociativ.
La ediția din anul curent, în premieră, standul național turistic al Republicii Moldova a avut o suprafață de 65 m2 și înălțimea de 5 m, dar și un număr atât de mare de participanți. Conceptul standului de țară s-a axat pe promovarea proiectelor ,,Moldova 2018 – Capitala Mondială a Turismului Vinicol” și ,,Anul Ospitalității”, standul depășind, după mențiunile experților, prin atractivitate, relevanță și vizibilitate, standurile altor țări din regiune, de asemenea, standul fiind înalt apreciat de către vizitatorii și expozanții participanți la eveniment. În același timp, în cadrul standului a fost expus logoul turistic al ţării ,,Pomul Vieții” în varianta sa de culoare neagră.
Pe parcursul celor 5 zile ale evenimentului, vizitatorii standului atât la nivel B2B, cât și B2C s-au familiarizat cu oferta actualizată privind costul pachetelor turistice în Republica Moldova, au obținut informații despre evenimentele cultural-turistice, forumurile de afaceri, date de contact în vederea obţinerii unor oferte în viitor etc. De asemenea, în cadrul standului au avut loc degustări de vinuri moldovenești și bucate tradiționale, tururi virtuale, inclusiv de materiale promoţionale și pliante privind turismul vitivinicol, gastronomic, cultural, rural, religios, harta Republicii Moldova.
La data de 7 martie, la ceremonia oficială de deschidere a evenimentului, la invitația Agenției Turismului, au participat E.S. Zurab POLOLIKASHVILI, Secretarul general al Organizației Mondiale a Turismului (OMT) și E.S. Oleg SEREBRIAN, Ambasadorul Republicii Moldova în Germania. Ceremonia s-a desfășurat în prezența reprezentaților din mass-media internațională, a experților internaționali din domeniul turismului și a vizitatorilor standului.
Secretarul general al OMT a ținut un discurs în care a apreciat enorm dezvoltarea turismului în Republica Moldova și creșterea fulminantă a numărului de vizitatori străini înregistrat în ultimii 2-3 ani de țara noastră. De asemenea, E.S. Zurab POLOLIKASHVILI, în numele său și al OMT, a asigurat susținerea și încurajarea Agenției Turismului a Republicii Moldova, în promovarea politicilor de dezvoltare turistică a țării, întrucât consideră cu fermitate că Republica Moldova este o destinație turistică impresionantă, iar vinul și Complexele vitivinicole ale Moldovei merită a fi apreciate și intens promovate, remarcând în mod deosebit unicitatea vinăriilor ,,Cricova”, ,,Mileștii Mici”, ,,Purcari” și ,,Asconi”, pe care personal a avut ocazia să le viziteze. În același timp, E.S. Zurab POLOLIKASHVILI a anunțat Conferința mondială privind Turismul Vitivinicol, care se va desfășura în perioada 6-7 septembrie curent la Chișinău.
„Este un privilegiu și o onoare să-mi reprezint țara la prestigioasa expoziție de turism „ITB 2018”. Cu o producție anuală impresionantă de vinuri, Republica Moldova are un sector vitivinicol înfloritor. Spre exemplu, în anul 2017 Republica Moldova a fost pe locul 20 între cele mai mari țări producătoare de vinuri, iar anual o parte importantă este exportată în țările Uniunii Europene. Țara noastră are tradiții milenare în arta vinificației, adânc înrădăcinată în istorie și cultură, iar un sfert din populație este angajată în acest domeniu. Unele vinării se regăsesc în Cartea Recordurilor ,,Guinness”, iar altele sunt obiect al patrimoniului cultural-naţional”, a menţionat E.S. Oleg SEREBRIAN, Ambasadorul Republicii Moldova în Germania.
La rândul său, dl Stanislav RUSU, Directorul general al Agenției Turismului, a subliniat că Republica Moldova este o destinație turistică unică în Europa. „Pe an ce trece țara noastră devine tot mai atractivă pentru turiștii străini, iar datele statistice arată că timp de șase ani numărul acestora a crescut cu apropare 75%. Recent cele mai reprezentative reviste de profil din lume au clasat țara noastră în topul celor mai sigure destinații turistice din lume”.
„Republica Moldova este o destinație inedită în centrul Europei, de aceea am ales să promovăm oferta turistică cu ajutorul unor activități inedite. Lansarea platformei virtuale 360.moldova.travel va permite oricărui potențial vizitator să afle cât mai multe despre comorile ascunse ale țării noastre și cu siguranță va atrage cât mai mulți turiști străini. Ne bucurăm că în mai puțin de patru ani, Republica Moldova a urcat tot mai mult în topurile țărilor recomandate turiștilor străini”, a specificat Diana LAZĂR, Vice-directorul Proiectului de Competitivitate din Republica Moldova, prezentă la ceremonia oficială de deschidere a expoziției.
Ceremonia de deschidere a fost mediatizată de aproximativ 50 de reprezentanți din mass-media internațională, bloggeri prezenți la eveniment: CNN International, BBC, National Geographic, The Guardian, Cosmopolitan & Family Travel etc.
La data de 8 martie, în cadrul Reprezentanţei landului Baden-Württemberg, a fost organizat Salonul Dunării, unde Republica Moldova a participat cu stand propriu. La acest eveniment au fost prezentate spoturile video turistice despre Republica Moldova, au fost distribuite materiale promoţionale despre atracţiile turistice din ţara noastră şi au fost propuse spre degustare vinurile moldovenești, oferite de către reprezentanții câtorva vinării din Republica Moldova, acestea bucurându-se de un mare succes.
Pe parcursului expoziției, dl Stanislav RUSU a susţinut un şir de întrevederi cu diferiţi oficiali. Astfel, Directorul general a avut ocazia să dialogheze cu dl Bogdan Gheorghe TRIF, Ministrul de Turism al României, stabilind vizita domniei sale pentru data de 28 martie curent, la Expoziția Internațională de Turism ,,Tourism. Leisure. Hotels.” de la Chișinău. De asemenea, au avut loc întrevederi cu miniștrii de turism din Bulgaria, Azerbaidjan, Italia, cu care au fost discutate proiecte de dezvoltare și colaborare bilaterală în domeniul turismului.
Participarea Republicii Moldova la Expoziția ITB Berlin a fost asigurată financiar în mărime de 50% de către Agenția Turismului a Republicii Moldova și 50% din bugetul de promovare a exporturilor, administrat de MIEPO. Partea de PR și Comunicare a fost asigurată de USAID și Guvernul Suediei.
Expoziţia ITB Berlin s-a aflat la cea de-a 52-a ediţie, iar pe parcursul celor 5 zile de desfăşurare, a reunit peste 10,000 de expozanţi din 186 ţări, numărul vizitatorilor la eveniment fiind de 170 000.
Mihaela Rotari