Procedura de obținere a permiselor de aflare în zona de frontieră va fi simplificată

Procedura de obținere a permiselor de aflare în zona de frontieră va fi simplificată

Serviciul de eliberare a permiselor de aflare în zona de frontieră va fi modernizat prin digitalizarea acestuia. Astfel, cetățenii vor putea depune cererea în format electronic și nu vor mai fi obligați să dețină asupra lor permisele de aflare în zona de frontieră, iar polițiștii de frontieră vor putea verifica existența și valabilitatea actelor respective în regim online. În prezent, cererea se depune fizic doar la subdiviziunile Poliției de Frontieră și se eliberează doar pe suport de hârtie.

Totodată, prin modificările propuse, se urmărește scopul unificării, la nivelul Sistemului informațional integrat al Poliției de Frontieră, a mai multor tipuri de permise (permisul de activitate în punctele de trecere a frontierei de stat, permisul de acces în zona de frontieră, permisul pentru ambarcațiune, etc.), eliberate de către instituție, precum și ținerii evidenței exclusiv în format electronic a acestora.

Implementarea proiectului presupune cheltuieli financiare în sumă de 500 mii lei, care vor fi acoperite din contul bugetului Inspectoratului General al Poliției de Frontieră, în limitele alocațiilor aprobate pentru anul 2022.

Share