Peste 8 mii de apeluri au fost recepționate de Centrul de Apel CTIF în perioada alegerilor prezidențiale

Peste 8 mii de apeluri au fost recepționate de Centrul de Apel CTIF în perioada alegerilor prezidențiale

Centrul de Apel din cadrul Instituției Publice Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe (CTIF) a oferit suport pentru Comisia Electorală Centrală (CEC) în perioada Alegerilor prezidențiale din anul curent.

Astfel, acest proiect a fost o nouă provocare pentru Instituție, similar campaniilor electorale din anii precedenți, dintre cele mai recente fiind Referendumul și Alegerile parlamentare din 24 februarie 2019.

În perioada care a marcat acest scrutin cea mai mare problemă cu care s-au confruntat CTIF și cu care se ciocnește toată lumea a fost respectarea normelor de prevenire a răspândirii COVID-19: protejarea individuală (purtarea măștilor), respectarea distanței sociale și dezinfectarea în permanență a spațiului de lucru. Pe dimensiunea consultării cetățenilor, a membrilor birourilor electorale, observatorilor și a altor subiecți, operatorii au reușit să ofere detaliile necesare pentru asigurarea informării corecte, în vederea exercitării dreptului la vot. Totodată, datorită experienței din proiectele anterioare, operatorii sau încadrat activ în procesul de consultanță, dând dovadă de operativitate și autonomie.

Șeful Centrului de apel al CTIF, Oleg Vîrlan, a menționat că dedicația și implicarea operatorilor au făcut ca acest proiect să fie unul de succes, iar cetățenii să beneficieze de informații utile și prompte, oferite în timp real.

„Pe durata proiectului operatorii Centrului de Apel au dat dovadă de receptivitate și deschidere spre noi provocări, mai ales acest lucru a fost de remarcat din partea angajaților Centrului care au participat pentru prima dată la consultarea cetățenilor în perioada electorală. Pot, cu maximă certitudine, să afirm că operatorii au făcut față cerințelor, iar uneori au depășit limitele așteptărilor. Sunt mândru să fiu conducătorul unei echipe profesioniste și consolidate, iar alături de aceasta știu că putem accepta orice alte provocări și proiecte pe care să le implementăm cu succes”.

La proiect au participat 27 de operatori implicați în cuantum de 100% în ziua alegerilor și parțial în perioadele de până la desfășurarea acestora. De remarcat e și faptul că, echipa CTIF implicată în suportul acordat către CEC nu s-a limitat doar la grupul de operatorii, fiind conectate și echipele de management, tehnicieni și ingineri pe diferite domenii de competență și alte persoane, fără de care acest proiect nu ar fi fost realizabil.

„Să fii operator în proiectul CEC înseamnă să fii flexibil și agil, deoarece trebuie să însușești și să reții informații noi și utile despre procedura electorală și mecanismul de votare, în ansamblu, dar și cum se poate exercita dreptul de vot. Cea mai frecventă întrebare cu care s-au adresat cetățenii ținea de locul unde aceștia pot vota. Pentru mine, experiența aceasta nu este prima de acest gen, căci particip în proiectele de consultanță electorală din 2018, respectiv, nici de această dată misiunea nu a reprezentat o sarcină grea pentru mine”, a menționat Ion, operatorul Centrului de Apel din cadrul CTIF.

„Calific activitatea din proiect drept o experiență frumoasă și utilă. Acum un an am fost, la fel, implicată într-un proiect de consultanță electorală și, de fiecare dată remarc spiritul civic activ al cetățenilor, fapt care mă bucură enorm”, a declarat Valentina, operatoare în cele două tururi ale Alegerilor prezidențiale.

Conform datelor statistice înregistrate de către Centrul de Apel în perioada Alegerilor prezidențiale din Republica Moldova au fost înregistrate peste 8900 apeluri de intrare și alte peste 4200 apeluri de ieșire.

Cristina Pendea

Share