Peste 2 mln. de apeluri au parvenit la Serviciul 112 pe parcursul anului 2024

Peste 2 mln. de apeluri au parvenit la Serviciul 112 pe parcursul anului 2024

Serviciul 112 reprezintă o garanţie a siguranţei pentru fiecare cetăţean, oferind un punct unic de contact în situaţii de urgenţă, fie că este vorba despre accidente, incendii sau alte evenimente critice. Accesibilitatea 24/7, timpul redus de răspuns şi posibilitatea de localizare rapidă a apelurilor contribuie la salvarea vieţilor şi reducerea impactului situaţiilor de risc.

Pe 24 ianuarie 2025, Serviciul 112 şi-a prezentat raportul de activitate pentru anul 2024, evidenţiind progresele şi priorităţile strategice pentru asigurarea unui răspuns rapid şi eficient la apelurile de urgenţă.

Pentru măsurarea performanței, Serviciul 112 a preluat și integrat în Planul de activitate setul de indicatori de performanță recomandat de către Asociația Europeană a Numărului de Urgență.

Așadar, pe parcursul perioadei de raportare, în Sistemul Informațional Automatizat 112 au fost înregistrate 2 408 513 apeluri, dintre care 1 509 302 reprezintă apelurile de urgență, înregistrând o scădere cu 8,9% comparativ cu anul 2023. Ponderea apelurilor non-urgente s-a redus la 37,3%, indicând o diminuare de 6% în raport cu anul 2023, iar rata apelurilor pierdute a arătat o dinamică  descendentă față de anul 2023.

Totodată, s-au făcut eforturi pentru minimizarea timpului de răspuns printr-un șir de măsuri implementate de instituție pe parcursul anului 2024. Printre acestea se numără revizuirea procedurilor operaţionale şi implementarea unei interfeţe ușor de navigat pentru fişa apelurilor de urgenţă, actualizarea hărţii electronice prin integrarea datelor oficiale din registrele naţionale pentru o localizare mai rapidă a apelantului, precum și organizarea de sesiuni comune de instruire pentru operatorii 112 şi dispecerii serviciilor specializate de urgență.

În paralel, au fost intensificate campaniile educative destinate populației, pentru promovarea utilizării responsabile a numărului 112. Astfel, pe parcursul anului, Serviciul 112 a desfășurat 73 de tururi ghidate pentru copii, 8 activități în școli și 4 în tabere de vară, cu participarea a peste 2.750 de copii.

Pentru a oferi un mediu sigur pentru recuperarea psihico-emoțională a personalului Serviciului 112 şi pentru a menține un nivel optim de performanţă profesională a fost creată și dotată o sală specială, iniţiativă care contribuie la asigurarea sustenabilităţii şi eficienţei serviciului.

Share