Peste 2 mii de apeluri la Centrul Informațional Agricol. Iată cele mai frecvente întrebări!

Peste 2 mii de apeluri la Centrul Informațional Agricol. Iată cele mai frecvente întrebări!

Centrul de Apel, Suport informațional și consultanță în agricultură, lansat la 1 octombrie 2015, care funcționează în cadrul Întreprinderii de stat „Centrul Informațional Agricol” a devenit un instrument eficient de informare.

Potrivit informațiilor operative, în primele trei luni de activitate, au fost recepționate 2351 apeluri telefonice pe diferite întrebări legate atât de sistemele informaționale ca SIA SITA, SIA RUA cât și din domeniul agricol. Toate apelurile au fost redirecționate și soluționate la timp.

Astfel, în perioada menționată, au fost recepționate 956 apeluri care vizează nemijlocit domeniul agricol.

Întrebările cele mai des întâlnite sunt:

  • Ce subvenții se acordă pentru înființarea plantațiilor pomicole?
  • Când se va acorda compensația sau sprijinul financiar pentru recolta de fructe și struguri pentru anul 2014?
  • Ce proiecte de finanțare, credite sunt în prezent pentru construcția unui depozit frigorifer? Unde poate fi comercializată producția de origine vegetală și animală?
  • Ce documente sunt necesare pentru exportul producției de origine vegetală și animală?
  • Ce documente sunt necesare pentru importul îngrășămintelor minerale?
  • Cum pot să obțin certificat de depozit pentru cereale?
  • Care este procedura pentru importul animalelor de prăsilă?
  • Care este modalitatea de includere a producătorilor agricoli în lista exportatorilor produselor de origine vegetală din R.M în Federația Rusă?
  • Unde poate fi găsită lista agenților economici care prestează servicii de păstrare a fructelor și legumelor în depozite frigorifere?
  • Lista depozitelor de cereale pe republică?
  • Consultație privind înființarea tehnologiei de cultivare a pomilor, arbuștilor fructiferi, plantelor medicinale, legumelor timpurii.
  • Informație privind arendarea terenului agricol.
  • Informație privind înființarea și desfășurarea unor activități agricole.
  • Care e procedura și actele necesare pentru a obține un produs apicol ecologic (mierea)?

Totodată 1395 de apeluri au fost axate pe întrebări legate de sistemele informaționale precum SIA SITA, SIA RUA.

De menționat că totalitatea întrebărilor recepționate se înregistrează în „Registrul apelurilor telefonice”, care este păstrat în format electronic.

Scopul principal al Centrului de Apel este de a oferi fermierilor, precum şi tuturor celor interesați, informații utile şi răspunsuri la întrebările ce vizează sectorul agricol la numărul de telefon +373 (22) 50 20 20,  în zilele de luni până vineri, între orele 08:00-17:00.

Solicitanții beneficiază de asistență informațională oferită de către operatori calificați, bine instruiți și responsabili din cadrul Î.S. „Centrul Informațional Agricol”.

 

Mihaela Rotari

Share