Peste 150 de elevi au participat la consultările publice privind noul concept de dezvoltare a curriculumului școlar
Peste 150 de elevi și eleve din Consiliul Național al Elevilor, Consiliile raionale ale elevilor, precum și de la Platforma copiilor, au participat, în format online, la prima sesiune de consultare publică despre proiectul noului concept de dezvoltare a curriculumului școlar. Tinerii au avut posibilitatea să-și exprime părerea despre conținuturile care sunt predate astăzi în școli, dar și despre aspectele care trebuie schimbate.
În cadrul discuțiilor cu autorii conceptului și reprezentanții MEC, elevii au venit cu mai multe reacții și propuneri la elementele de noutate ale documentului.
În opinia elevilor, aspectele care trebuie îmbunătățite țin de supraincarcarea programei școlare, materii inutile, curriculum teoretizat și mai puțin potrivit intereselor elevilor și pregătirii pentru viață. La fel, tinerii au mai menționat și calitatea necorespunzătoare a manualelor școlare, limitele procesului de selectare a disciplinelor opționale, lipsa cadrelor didactice calificate, ponderea mică a activităților practice în favoarea teoriei excesive, procesul de evaluare stresant, lipsa suportului psihologic pentru elevi.
Începând cu data de 14 iunie, Ministerul Educației și Cercetării organizează un șir de consultări publice despre noul concept al dezvoltării curriculumului școlar. La discuții vor participa cadre didactice, părinți, elevi, experți în educație și reprezentanți ai comunității și alte părți interesate.
Persoanele interesate să participe cu idei, sugestii, recomandări, sunt îndemnate să acceseze și să completeze acest formular: https://bit.ly/feedbackconceptcurriculum
Următoarea rundă de discuții este planificată pentru 19 iunie 2024, ora 13.30, la care sunt invitați directorii și directorii adjuncți din instituțiile de învățământ general (link-ul de conectarea https://meet.google.com/mjk-tify-fjt).